У Ветернику и у Бечеју праве храну за Американце

Одавно смо познати по доброј кухињи али се у последњих неколико година томе придаје већи значај у намери да производња хране и гастрономија постану битан део домаће економије.
а
Фото: Радио Телевизија Србије

У томе све више имају успеха млади предузетници, јер ослушкујући потребе потрошача долазе до  идеја које брзо претварају у производе о којима се потом чује надалеко и тако граде имиџ домаћој прерађивачкој индустрији.  Све до скоро било је незамисливо да се домаћи призвод нађе пред више од 350 милиона потрошача, али је то успело пре пола године ветерничкој фирми” Шумска тајна” и предузећу из Бечеја “Рил ред” .

Обе праве намазе органског порекла, једна на бази печурака, а друга од малина .

На “Амазону” је лане било два и по милиона продаваца  са више од 120 милиона производа , док се вредност ове компаније цени на  1,2 хиљаде милијарди долара. “Шумска тајна”, каже за “Дневник” оснивач и директор Никола Станишић на пробирљиво америчко тржиште доспела је пре пола године, где “Амазону” продаје пет намаза од вргања, црних тартуфа, лисичарки , смрчка и црне трубе.

– Количине које за сада тамо пласирамо су симболичне, тек треба да се дође до значајније трговине, али је успех сам по себи велики, не само због тога што је у питању америчко тржиште, већ и зато јер  “Шумска тајна “ постоји  две и по године .

Намази су каже Никола Станишић, вегански, без шећера, ниско калорични и са доста протеина па одговарају потребама модерних потрошача који придају важност здравој исхрани.

Пре него што је “Шумска тајна” доспела до “Амазона” Станишић каже да је пројекат намаза подржала  америчка  Агенција  за међународни развој (Ју – Ес- Ејд) што је била степеница да се о намазима од печурака чује даље и шире .

– Да би стигли на тржиште САД  морали смо да наше етикете урадимо по њиховим стандардима  а то значи да смо мењали комплетне вредности у нутритивној табели – објашњава Станишић. У компанији у Ветернику ради шест запослених, а печуркама се снабдевају у нашој земљи.

–  Србија је по печуркама одмах после Пољске главна сировинска база у Европи. Печурке откупљујемо од сертификованих компанија у земљи које их беру и на откупним станицама продају . Осим на “Амазаону” “Шумска тајна” намазе продаје и у Чешкој,Белгији , Црној Гори,  Словенији и Бугарској –истакао је  Никола Станишић.

Бечејско предузеће “Рил ред” прави намазе од малина, без шећера тако да малина остане 75 одсто  цела,  откупљујући их од локалних произвођача и од великих трговаца који имају хладњаче велике запремине.

И намазе од малина је подржала америчка Агенција за међународни  развој , тако што су Бечејци написали пројекат  и ангажовали маркетиншке агенције да ураде анализу тржишта у намери да се сазна да ли намаз има места код купаца.  

З. Делић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести