Уб-Лајковац још милијарда за санацију, извођачи имали обавезу

БЕОГРАД: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре тврди да су нетачне оптужбе грађевинских фирми које изводе радове на деоници аутопута Уб - Лајковац да су "истерани с градилишта" као и да су им банкарске гаранције наплаћене пре времена.
Ub - Lajkovac/Ministarstvo gradjevinarstva, saobracaja i infrastrukture
Фото: Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструуктуре

Извођачи су имали обавезу у складу са уговором да отклоне недостатке на изграђеној деоници у гарантном периоду, али се нису придржавали преузетих обавеза, наводи се у саопштењу из кабинета министарке грађевинарства Зоране Михајловић.

Саопштење је уследило након све учесталијих медијских напада појединих грађевинских компанија на Министарство, а у њему се објашњава да ни два месеца након што су добијени извештаји ЦИП-а о стању ове деонице, те урађен план санације, а инвеститор одлучио да пут мора поново да се реконструише, грађевинске компаније нису ни почеле да раде по том пројекту.

"Тиме су јасно показали да немају намеру да поступају по пројекту ЦИП за санацију деонице, који су прихватили. Овакав, недопустив приступ извођача који су у нераду потрошили најпродуктивнији део грађевинске сезоне, главни је разлог што санација ове деонице неће бити завршена до краја године. Овакво понашање извођача, нажалост, довело је до ангажовања новог извођача, наплате банкарских гаранција и увођења новог извођача", наводи се у саопштењу.

Кажу и да су свесни колико је одлука о наплати банкарске гаранције од 3,2 милиона евра тешка за пословање сваке фирме, али тврде да им извођачи нису дали никакву другу алтернативу. 

Министарство је, како кажу, морало да издвоји још милијарду динара за санацију ове деонице, због чега је морало да се одустане од неких других планираних пројеката.

"С једне стране, одлука извођача да не поступи по плану санације у неку руку је била и очекивана, јер би све радове морали да изведу о свом трошку", примећују у Министарству, али кажу и да њихова одлука да одбију да раде по плану санације показује колико су извођачи били свесни какав је квалитет радова које су извели. 

"Нажалост, почетак радова на санацији ове деонице показао је да је стање коловозне конструкције много горе од урађених анализа, што је био и додатни показатељ зашто су извођачи одбијали да поступе по пројекту за извођење", наводе у Министарству, те поручују да све тврдње извођача да нема њихове кривице указује да је проблем српског грађевинарства много већи. 

Јер, како наводе у саопшетњу, нико од њих нема одговор на питање: Како је могуће да су се појавила оштећења на ауто-путу на коме није било саобраћаја ако је све урађено како треба и по правилима струке? 

Тим ће се питањима Министарство још дуго бавити, а из тог ресора напомињу да се напади на њих поклапају с почетком истраге по кривичној пријави коју је Министарство пре више од годину дана поднело против свих одговорних за лоше изуведене радове на деоници од Уба до Лајковца. Наводе и да том пријавом, као и допуном кривичне пријаве која је недавно поднета, нису обухваћени само извођачи, већ и представници стручног надзора и контролних лабораторија.

У саопшетњу још појашњавају да је уобичајена пракса да питање активирања банкарских гаранција уговорне стране решавају на суду, али примећују да су уместо доказа извођачи, уз помоћ неких добро познатих лица, која су довела до великих проблема на другим градилиштима и пројектима, кренули у медијску кампању против Министарства. 

Током те кампање говоре о "неправди и угрожености", оптужују Министарство да намерно уништава домаће фирме, прете тужбама...наводе у саопшетњу, те закључују да је јасно да у недостатку правих доказа извођачи желе подршку јавности за своје пропусте. 

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре неће учествовати у таквој кампањии и неће полемисати са извођачем преко медија, поручују у саопштењу за медије.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести