Већу штету наши возачи праве по ЕУ него по Србији

Протекле две недеље повећане су цене техничког прегледа возила и тренутно се крећу од 4.800 до 6.000 динара. Као један од разлога за повећање цене техничког прегледа наведена је смањена провизија од продаја полиса ауто-осигурања на пет одсто.
sudar foto: Youtube/printscreen
Фото: Youtube Printscreen

Међутим, председник Извршног одбора компаније „Дунав осигурање” Мирко Петровић објашњава да нове процедуре на техничким прегледима подразумевају ангажовање већих материјалних и људских ресурса, што је довело и до повећања цене техничких прегледа у Србији, а не то што су осигуравајуће куће смањиле зараду од продатих полиса ауто-осигурања с 20 одсто на пет.

– Не знам зашто се о томе ових дана прича у медијима, кад је та провизија законски одређена за све спољне канале продаје те врсте осигурања, укључујући и техничке прегледе. Новост је што је почетком јула ове године уведен нови Правилник о техничким прегледима – наглашава Петровић. – Правилник штити грађане од знатног броја возила с битним техничким неисправностима која су раније редовно учествовала у саобраћају.

1.000.000 долара сума осигурања по полиси за нематеријалну штету

Цена обавезног осигурања од ауто-одговорности у другој половини 2014. године порасла је 40 одсто, а основни разлог за то је подизање суме осигурања као максималне обавезе осигуравача у склопу постепеног усклађивања са сумама осигурања у ЕУ. До друге половине 2014. године сума осигурања по полиси осигурања од АО (осигурање од аутомобилске одговорности) била 100.000 долара, а изменом закона 2014. године усвојене су суме од 200.000 евра за материјалну и 1.000.000 евра за нематеријалну штету.

200.000 евра сума осигурања по полиси за материјалну штету

Тако је фактички максимална обавеза осигуравача вишеструко увећана, а то је захтевало значајан раст цене осигурања. Такав раст суме осигурања представља виши ниво заштите учесника у саобраћајној незгоди, којима се гарантује већа сигурност наплате штете и обезбеђује могућност да од солвентних осигуравача наплате укупно претрпљену штету.

По његовим речима с либерализацијом визног режима порастао је и број наших возила у саобраћају земаља ЕУ, као и број штета које возила грађана Србије проузрокују у иностранству.


Ми и регион

Петровић каже да укупно повећање цене ауто-осигурања и техничког прегледа јесте цена пружања квалитетније услуге, квалитетније провере исправности и сигурности возила те већег обима осигуравајућег покрића. Но, и поред тога, наглашава он, ти трошкови су и даље међу најнижима у региону.


– Штете које тамо настану вишеструко су веће од штета у Републици Србији, па је ризик учесталости настанка штета у износима од више стотина хиљада евра до неколико милиона знатно повећан, будући да у неким земљама ЕУ уопште нема лимита осигурања по полиси ауто-осигурања. Такође, од 2012. године, у складу с прописима, обавеза осигуравача је да пет процената бруто премије ауто-осигурања уплаћују као допринос Републичком фонду за здравствено осигурање – рекао је Петровић.

Љ. Малешевић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести