За 700 цистерни прети искључење из међународног транспорта

НОВИ САД: Уколико се по хитном поступку не измени Закон о транспорту опасне робе, већ од Нове године око 700 цистерни, од укупно 2.600 колико их у Србији има, биће искључено из обављања међународног транспорта робе.
nafta cisterna
Фото: Tanjug (J. Pap, ilustracija)

То би довело домаће превознике у неравноправан положај у односу на оне из окружења, који би преузели одређени проценат међународног транспорта који се обавља цистернама.

Наиме, по Закону о транспорту опасне робе, цистерне морају да имају АДР сертификат о одобрењу за возило, а они који га нису поседовали, имају рок да га добију или стари продуже до краја ове године. Пошто то није могуће, Влада Србије је на последњој седници усвојила Предлог закона о изменама и допунама Закона о транспорту опасне робе, по којем је превозницима остављен рок да у наредне две године, до краја 2020.  прилагоде своја возила захтевима прописаним АДР-ом, као и прописима о хомологацији возила.

Осим продужетка рока за оцењивање усаглашености цистерни с АДР сертификатима, измене тог законског прописа усмерене су на унапређење безбедности приликом обављања траснпорта опасне робе, успостављање вишег степена ефикасности у раду свих субјеката у тој области, отклањање нејасноћа у садашњим прописима. Изменама се дефинише да контролу транспорта опасне робе, осим полицијског службеника, обавља и инспектор за транспорт опасне робе. Такође, уводи се обавеза да се свим цистернама које превозе опасну робу и возилима која превозе опасну робу с високом потенцијалном опасношћу даје предност приликом преласка државне границе.


Регистар возила за транспорт опасне робе

Поменуте измене и допуне предвиђају, између осталог, и увођење регистра за покретну опрему под притиском.

Потребно је и увођење регистра возила за траснпрт опасне робе и регистра стручних лица, овлашћење стручних лица и увођење обавеза за власнике цистерни у железничком саобраћају.


Предлогом закона уводи се и дефинисање изгледа жига који на покретну опрему под притиском и цистерне ставља овлашћено службено лице. Такође, предлаже се и олакшан начин образовања комисије за полагање испита за вочаче цистерни, што би требало позитивно на утиче на субјекте у транспорту опасне робе, али и на запослене у њима, с обзиром на то да се јасније дефинишу њихова права и обавезе и одређени услови које морају да испуне.

Љ. Малешевић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести