То усклађивање, односно промена девизног ценовника се ради када средњи курс евра порасте или се смањи за три одсто, односно буде већи од 124,0036 динара или падне испод минус три одсто и износи мање од 116,7800 динара.
Реч је уствари о томе да се цена путарине се за возила са страним регистарским ознакама обрачунава по средњој курсној листи НБС од 13.11.2014. године.
Тако се и догађа да на пример, на деоници пута Београд-Ћуприја возачи аутомобила са домаћим таблицама плаћају 510 динара, а странци четири евра, што према данашњем курсу за евро од 118,06 динара износи 474,4 динара.
Исто је и на рампи Водањ, где од Београда треба платити 140 динара, док странци плаћају један евро, што је у динарима 118,06 динара.
Од Београда до Ниша треба издвојити 800 динара за путарину, а странци 6,5 евра, што је 767,39 динара.
Ипак, има и обрнутих случајева, на пример од Београда до Малог Пожаревца путарина је за домаће возаче 100 динара, а за странце један евро.
Такође, од Београда до Колара путарина је 170 динара, а у еврима 1,5 евра, што је када се прерачуна 177,09 динара.
У Путевима Србије је речено Танјугу да цена путарине за домаће и стране држављане обрачунава на исти начин односно на основу три параметра: цене по километру, дужини пређене релације и категорије возила.
Путеви напомињу да то предузеће доноси ценовник уз сагласност Владе Србије.
То јавно предузеће наводи да у систему за електронску наплату путарине тренутно има око 250.000 корисника и да се тај број увећава сваке године.