Швајцарци помажу да наплата пореза на имовину буде боља

Општина Кула и још 12 општина Јужнобачког и Западнобачког округа су заједнички изабране на конкурсу за Пројекат реформе пореза на имовину, који са шест милиона швајцарских франака у потпуности финансира Швајцарска канцеларија за развој и сарадњу (СДЦ).
Kula_16_SUS
Фото: Дневник (С. Шушњевић)

У Пројекат реформе пореза на имовину, који треба да се заврши до 30. априла 2021, изабрано је укупно 45 општина и градова у Србији, а тада ће пет најуспешнијих поделити наградни фонд од Владе Швајцарске вредан милион франака.

„Пројекат реформе пореза на имовину подразумева да се што више некретнина уведе у пореску евиденцију и да се реално стање некретнина на терену слаже с пореском пријавом коју грађани плаћају“, каже руководилац Одељења  за утврђивање и наплату изворног прихода општине Кула Мира Обрадов.


Критеријуми који су пресудили при избору

Швајцарска канцеларија за развој и сарадњу је приликом одабира градова и општина узимала у обзир групне пријаве, односно спремност општина које су географски близу да међусобно сарађују, и тиме допринесу бољој наплати пореза на имовину. Важан критеријум био је и да ли су  локалне самоуправе у некој блиској прошлости самоиницијативно радиле на проширивању броја пореских обвезника и повећању степена наплате пореза,  без помоћи донаторских организација.


„Општина Кула ће, по нашој конкурсној пријави, запослити осам лица с Тржишта рада која ће некретнине пописивати на терену, од куће до куће, а плате добијати од новца из пројекта.“

По њеним речима, кулска општина има базу података из 1992. коју, додуше, сваке године допуњује новим подацима о некретнинама, тако што запослени из Одељења за утврђивање и наплату изворних прихода одлазе на терен и пописују некретнине.

„Прошле године база података у општини Кула допуњена је с 2.000 нових пореских пријава, али одлазак на терен одузима време па ће много значити осам новопримљених радника. Они ће радити према нашим упутствима јер ће општине и градови организовати посао, али ће прво представници из одељења за утврђивање и наплату изворних прихода из општина и градова од 15. децембра ићи на радионице, где ће добити упутства од СДЦ-а како да се попис некретнина уради.“

Безмало све општине и градови, наглашава Мира Обрадов, порез на имовину утврђују на основу старих база података јер немају довољно радника за теренски рад, па се очекује да ће се овим пројектом, када се попис заврши и унесе у базе података, знатно повећати изворни приходи општина и градова.

„Много је непријављених кућа, станова, пословних простора, адаптираних и проширених простора, што није евидентирано, а требало би да буде уведено у базу некретнина“, нагласила је Мира Обрадов.

Пројекат реформе пореза на имовину се реализује заједно с Министарством за државну управу и локалну самоуправу, Министарством финансија и Сталном конференцијом градова и општина, у чијем ће седишту у Београду 12. децембра бити потписан Меморандум о разумевању између представника општина и СДЦ-а.

З. Делић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести