План Железнице Србије - уштеда 2,87 милијарди динара у 2015.

Железнице Србије би, према усвојеном Плану уштеда за 2015. годину, требало да укупно уштеде око 2,87 милијарде динара, у односу на укупне расходе у прошлој години.

План уштеда урађен је у складу са државним упутствима и смерницама на рационализацији трошкова, препорукама Светске банке, а посебно због чињенице да су ове године државне субвенције за железницу за две милијарде динара мање него лане. - План уштеда „Железница Србије” прати и детаљно утврђен и разрађен термински план активности на доношењу мера штедње и рационализације, чији је циљ, поред осталог, „праћење реализације мера штедње и постигнутих ефеката у свим сегментима и организационим деловима пословања железнице”, рекао је генерални директор „Железница Србије” Мирослав Стојчић.

Српске железнице ће, према Плану уштеде за ову годину, имати мање расходе на маси за зараде и то око 860 милиона динара за бруто примања и близу 175 милиона за доприносе на терет послодавца, наведено је у данашњем саопштењу српске Железнице.

Ове уштеде, које чине близу 50 одсто од укупног смањења трошкова, биће остварене због великог одлива запослених током прошле године када је број запослених смањен за 969 у односу на 2013. годину.

У зараде за ову годину урачунато је умањење на основу Закона о умањењу основица плата, односно зарада и других сталних примања код корисника јавних средстава (смањење вредности радног часа за 10 одсто), затим смањење броја радника за 301 по основу одласка у пензију, споразумним престанком радног односа, повреда радне обавезе и по другим основима, али и смањење броја директора у топ менаџменту компаније.

Остала лична примања (отпремнине и помоћ запосленом) биће за око 111 милиона динара мања у овој години, што је више од пет одсто од укупно планиране уштеде за ову годину.   

Износ за отпремнине за одлазак у пензију смањен је за 87 милиона динара, јер ће ове године по сили закона у пензију отићи  85 запослених. Средства за помоћ запосленима ове године су смањена за 24 милиона динара, а планирано је и смањење издатака за посмртнине у складу са новим Колективним уговором.

Смањење трошкова електричне енергије близу 238 милиона динара планирано је на основу новог уговора са ЕПС-ом према коме се за киловат час плаћа 4,939 динара  уместо седам динара колико је Железница до септембра прошле године издвајала за  "резервно снабдевање".

Српске железнице ће ове године на трошковима казни, штета и пенала због одшетних захтева појединих извођача радова на железничким пројектима уштедети око 135 милиона динара, а на расходима по основу „исправке грешке” из ранијих година више од 118 милиона.

Планиране уштеде за ову годину укључују уштеду и на енергентима за путничке аутомобиле, накнадама по уговору о привременим и повременим пословима, трошковима за службена путовања, накнадама за заједничку употребу путничких и пртљажних кола у међународном саобраћају.

Уштеда на услугама преноса, утовара, претовара и истовара планирана је реализацијом ових послова у сопственој режији, а рационалним коришћењем сопственог простора уштедеће се на закупнини пословног простора.

Редукцијом набавки добара, услуга и радова од железничких зависних предузећа уштедеће се укупно око 79 милиона динара. То се односи на трошкове услуга у колима за спавање и на кетеринг услуге, затим услуге туристичког посредовања, чишћења просторија,  као и прања, пеглања и хемијског чишћење.

"Ове године предвиђено је и смањење или укидање донација за хуманитарне, спортске, културне, здравствене, образовне, научне и верске намене".

Смањени су трошкови платног промета и накнада за уређење грађевинског земљишта, наведено је у саопштењу "Железница Србије".
(Танјуг)

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести