Како је за „Дневник” објаснио директор Агенције Петар Самарџић, израдом тих презентација наставља се пракса те установе на изради интернет страница за пољопривредне произвођаче с територије града Сремска Митровица.
„Ове године одлучили смо се за једног пољопривредника који се бави пчеларством, односно производњом меда и производа од меда из Корушке“, рекао је Самарџић.
„Сајт је добила и предузетница из Кузмина која се заједно с породицом бави прерадом меса, као и Пољопривредно газдинство „Жилић” из Мартинаца, које се бави прерадом млека, односно производњом крављег сира.“
Интернет странице су, као и претходне године, израђене у сарадњи с Агроклубом, већ су функцији и нуде све потребне информације, повезене су с профилима на друштвеним мрежама и прилагођене таблетима и паметним телефонима. Пољопривредници их могу бесплатно користити годину, а након тога одлучују да ли ће наставити да га одржавају. Уколико се одлуче да задрже сајт, цена закупа интернет домена и одржавање странице износи 7.000 динара годишње.
Произвођач меда и производа од меда Драган Мајкић истиче да му је интернет страница добродошла јер је корисна за промоцију његових производа.
„Сада цела Србија, али и много шире, зна за моју пчеларску радњу и производе“, прича Мајкић.
„Тим послом бавим се пет година, имам 120 пчелињих друштава, али планирам повећање. Имам и апи-комору која је већ имала велики број корисника, који долазе на Корушку да се инхалирају ваздухом из кошница јер је то добро за лечење разних респираторних обољења, а нарочито помаже код астме и бронхитиса.“
За пољопривредно газдинство „Жилић”, истиче Александар Жилић, интернет може проширити продајну мрежу јер је су сада далеко видљивији.
Допринос афирмацији легалне производње
„На тај начин доприноси се афирмацији и популарисању легалне прерађивачке делатности, која у пољопривреди увек обезбеђује и додатну вредност. Ове године су у фокусу прерада меса и млека и до краја године планирамо још једну акцију, односно реализацију конкурса да бисмо обезбедили подстицајна средства за прерађивачке меса и млека, али и у области маркетинга“, каже Самарџић.
„На породичном пољопривредном домаћинству производимо различите врсте сира: домаћи тврди, тврди димљени, тврди с паприком, слатки млади у кришки, ситни кисели сир и домаћу фету“, казао је Жилић.
„До сада су нам најбоља реклама били купци, а производе углавном продајемо мештанима нашег села, у Сремској Митровици, Лаћарку, Кузмину. Надамо се да ћемо, уз погодности које интернет нуди, проширити продајну мрежу.“
Прерада меса „Тодошковић”, по речима Маријане Тодошковић, скоро је регистрована иако је реч о породичној фирми која се већ неколико деценија бави производњом кулена.
„Реч је о породичној фирми, а производња кулена дуга је 60 година“, објаснила је Маријана Тодошковић.
„Интернет страница ће нам помоћи да имамо више купаца и да, осим продаје на кућном прагу, можемо да своје производе – кулен, кобасице, сланину, печеницу, израђене по традиционалном рецепту, продајемо и путем интернета.“
Љ. Малешевић