РЖД: Напредују радови на вијадукту код Чортановаца

БЕОГРАД:  Предузеће "РЖД Интернешенел" завршило је бетонирање првог стуба двоколосечног вијадукта у плавном делу Дунава деонице Стара Пазова - Нови Сад, на будућој брзој прузи Београд - Будимпешта, и већ приступа изградњи првог анкерног стуба.
tunel cortanovci dnevnik
Фото: Ђорђе Радивојевић

Укупна дужина овог јединственог железничког двоколосечног моста у Србији, који се састоји од шест делова, достиже три километра. 

Пројектом је предвиђена укупна уградња 59 стубова, од којих ће се три налазити у централним деловима најдужих распона моста који износе 600 метара, прецизира се у саопштењу РЖД-а. 

Висина појединих стубова достиже 24 метра, што се може упоредити са висином седмоспратне зграде. Део вијадукта се налази на косини и из тог разлога, како би се обезбедила сигурност грађевине за време њене изградње и коришћења, предвиђено је да се угради 20 заштитних конструкција.

Радови на објекту започети су у новембру прошле године, а већ у децембру су били израђени први бушени шипови који ће постати темељ за читаву конструкцију. 

До сада је већ уграђено 1.115 од 1.450 шипова, потребних за темељ моста и заштитне конструкције. Сваки шип пречника од 1,2 до 1,5 метара улази у тло на дубину до 30 метара и формира поуздан темељ за читаву грађевину. 

Пројектовање, као и истраживања спровео је српски Саобраћајни институт ЦИП. 

Контролу квалитета грађевинских конструкција на основу више од 10 параметара редовно обављају независни стручњаци, надзорни органи и акредитоване лабораторије, како у условима производње, тако и непосредно на градилишту. Контролна испитивања врше се и уз директно учешће представника пројектанта. 

Осим тога, компанија "РЖД Интернесеснел“ је заједно са инвеститором - предузећем "Инфраструктура железнице Србије“ а.д., организовала додатна локална инжењерско-геолошка истраживања.

Након завршетка радова који је предвиђен за 2021. годину, нови вијадукт, изграђен уз примену напредних грађевинских технологија, омогућиће повећање брзина кретања возова на деоници од 80 до 200 км/ч, првенствено због поравнања трасе.

"РЖД Интернешенел“ изводи велике радове на изградњи вијадукта у 59. километру деонице Стара Пазова - Нови Сад и тунела Чортановци у оквиру Анекса 3.1 уз основни Уговор за изградњу и модернизацију железничке инфраструктуре Србије.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести