Тунел и вијадукт код Чортановаца граде пуном паром

ЧОРТАНОВЦИ: На деоници трасе железничке пруге Стара Пазова – Нови Сад код Чортановаца, где је руска компанија „РЖД интернешенел” у септембру почела изградњу вијадукта, до сада је у земљу постављено више од 250 шипова, распоређених у три каскаде, ради заштите од клизишта.
pruga cortanovci 1 FF
Фото: Dnevnik.rs

Како сазнајемо на градилишту, које је јуче обишао и први заменик директора огранка те компаније у Србији Мансурбек Б. Султанов, укупно је предвиђено побијање близу 3.000 шипова, чија је просечна дужина 30 метара. Тренутно су на градилишту механизација и радници српских компанија „Мостоградња”, „Рас инжењеринг” и „Елита коп”, те руских – „Мосметрострој”, познатог по градњи метроа у Русији, и „Строј треста”, која је најпознатији градитељ мостова у тој земљи. 

„У току је бушење шипова је јер то захтева овај специфични терен, без обзира на сложеност и тежину објеката у инжењерском погледу који се овде такође граде“, каже Султанов.

Додаје да се тај посао се обавља „пуном паром“.

Фото: Dnevnik.rs

„Најтежа и најкритичнија деоница на делу међународне пруге Београд–Будимпешта је управо ова од Старе Пазове до Новог Сада. Од септембра, када смо од Националног парка „Фрушка гора” добили дозволу за сечу шуме, трају радови. Кренули смо од тунела и вијадукта, јединственог објекта за српску железницу, који ће бити изграђен у плавном делу Дунава. Тај вијадукт је посебан јер је двоколосечни и представља мост истовремено за два колосека дужине око три километра. Дужина новог тунела „Чортановци”, који се састоји од две цеви повезане евакуационим пролазима, износи 1,1 километар у сваком смеру. Приликом изградње користиће се савремене технологије за пробијање тунела и ојачање нагиба да би се конструкције у изградњи заштитиле од утицаја клизишта“, каже он.

3.000 шипова биће укупно постављено

По Султановљевим речима, осим та два објекта, „РЖД интернешенел” треба на тој деоници да изгради и низ других, а предвиђена је и реконструкција неколико станица. Пре десетак дана потписан је анекс уговора за радове на прузи од Старе Пазове до Новог Сада, дуге 44 километра. Султанов каже да се чека грађевинска дозвола и исплата аванса од српске стране, и да би у најбољем случају ти радови могли почети у јануару наредне године. 

Фото: Dnevnik.rs

„Све зависи од добијања грађевинске дозволе  Полагање колосека је, иначе, једна од најзахтевнијих активности. У Србији поседујемо радимо с веома уникатну механизацију, која ради великом брзином, и два полагача за колосек па смо, што се тог дела посла тиче, у могућности да радимо на два фронта истовремено. Што се тиче земљаних радова и градње објеката, спремни смо да радимо на више места у исто време да бисмо уштедели време и новац“, каже Султанов.

258 милиона долара за иградњу вијадукта и тунела

Изградња вијадукта и тунела, како кажу у „РЖД интернешенел” коштаће 258 милиона долара. Радови на поменутој деоници, рачунајући и градњу тунела и вијадукта, треба да буду завршени 2021. године.

З. Милосављевић

Фото: Ф. Бакић

Реконструкција и изградња повећавају брзину возова

Модернизација железничке инфраструктуре у Србији реализује се на основу Споразума о одобрењу руског државног извозног кредита, који су потписале владе Србије и Русије, а чија је вредност 800 милиона долара. Реконструкцију и изградњу железничких пруга, које одговарају савременим захтевима безбедности и које су предвиђене за повећање брзине кретања возова од 30 до 120 километара на час, „РЖД интернешенел“ је почео 2014. године. Брзина возова на деоници до Новог Сада биће 200 километра на сат.

Фото: Dnevnik.rs

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести