ТЕМА „ДНЕВНИКА” КРАЂА АУТОМОБИЛА „Голфови” најчешћа мета

Новосадска полиција расветлила је недавно неколико крађа аутомобила. Новосађанину М. Б. (26) прексиноћ је одређена мера задржавања под сумњом да је у марту украо „фијат панда”, а потом и „опел корса”, сазнајемо незванично.
Automobil ukradu veoma brzo Foto: Dnevnik.rs
Фото: Аутомобил украду веома брзо Фото: Дневник.рс 

Такође, прекјуче смо објавили да ће припадници МУП-а поднети  кривичну пријаву против његовог двадесетдвогодишњег суграђанина, који се терети да је учинио две тешке крађе возила. Сумња се да је он пре недељу дана, украо „голф” једном Новосађанину, те да је покушао да украде и „шкоду”. Против осумњиченог биће поднета кривична пријава, у редовном поступку.

Иначе, ухапшен је и М. А. (37), из околине Ирига, коме се приписује да је извршио више кривичних дела: тешку крађу, разбојничку крађу, дело у вези с оружјем, као и неовлашћено коришћење туђег возила. Сумња се да је он украо више аутомобила на подручју Новог Сада, а ухваћен је у једном од њих, с пет стартних пиштоља и укупно 77 метака у оквирима. Терети се и да је, приликом покушаја крађе једног „опела”, уперио пиштољ у власника који га је затекао на лицу места, те да је претходно истом човеку украо музичку линију из помоћних просторија.

Новији модели „бе-ем-веа” и „аудија”, уз „рејнџ ровер” и даље су интересантни лоповима, али су тренутно мање тражени на црном тржишту

Неретко и сами власници доприносе крађи кола јер остављају кључеве у контакт-бравама док су у леру, забораве их у вратима на паркингу или на приступачним местима док су одсутни. Криминалци такве шансе не пропуштају.      

Крадљивцима аутомобила у јужној Бачкој, односно у Новом Саду, где се готово сва та дела почине, поново су интересантна, пре свих, возила „Фолксвагновог” програма, а махом „голфови”. Подсетимо, пре око две године, на врх те топ-листе лопова су избили новији модели „бе-ем-веа” и „аудија”, уз „рејнy ровер”. Да не буде забуне, потоње марке су и даље веома интересантне, али су тренутно мање тражене на црном тржишту.

Заједничке карактеристике за готово сва присвојена возила су да нису имала одговарајући аларм или механичку, односно допунску заштиту.

Такође, старији аутомобили, па и хаварисани или покварени, нису више на мети лопова, откако је цена гвожђа пала, а полиција „притиснула” отпаде у округу.

По речима упућених, проценат расветљавања тешких крађа у којима је предмет дела аутомобил, као и кривичних дела неовлашћеног коришћења туђег возила, иде и до три четвртине.

Крадљивци аутомобила веома често долазе из других места, између поноћи и зоре, и одмах се враћају, без минута беспотребног задражавања. Често крађе раде као тандем или тројка. Они краду док их полиција не ухвати, а кад изађу из затвора, наставе да краду аутомобиле.

Фото: Алат који користе обијачи Фото: МУП

Обично имају од 25 до 35 година, у посао их неко уведе, а потом, кад га прерасту, прелазе на друге работе, неретко преваре или нађу некога да за њих краде кола. То је на неки начин разумљиво јер се у зрелијим годинама не може баш лако побећи с лица места ако их полиција повија. Ипак, раније су најрадије избегавали сваки контакт и гледали да се брзо склоне, зато су имали стражаре, али у последње време на делу се затиче по један извршилац.

У полицији предочавају да неретко дежурају на неким локацијама и чекају их. А када ухвате крадљивца, то у последње време буде без отпора јер  муњевито буде опкољен са свих страна. Уз очигледне доказе, у суду иде на признање кривице нагодбом

Нови Сад је као велика спаваона, кажу полицајци који се баве том проблематиком. Делови града као што су Ново насеље, лимани и улице око Бетаније привлачни су за крадљивце, нарочито од поноћи до зоре, мада нема правила. Понекад иду за аутомобилом који се тражи или је већ поручен, и то с одређеном бојом, тако да лоповима у крајњем случају није битно где ће га пронаћи. Наравно, лакше ће га украсти у неком забаченом, неосветљеном крају, али су се догодиле и неке крађе усред бела дана на врло прометним местима.

Савремена технологија аутомобила смањује број крађа те крадљивцима треба озбиљна електроника. Исто тако, код украдених старијих возила продају се најчешће делови јер се она одмах секу, а најчешће иду према радионицима смештеним у околини Шапца. Купац и продавац делова се не морају ни видети јер поједине курирске службе имају детаљне ценовнике па је, рецимо, за превоз хаубе на раздаљину каква је између Шапца и Новог Сада довољно мање од „црвене”. 

М. Вујачић

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести