“Чекајући Хандкеа” Горана Радовановића у монтажи

БЕОГРАД: Дугометражни документарни филм "Чекајући Хандкеа" редитеља Горана Радовановића тренутно се налази у постпродукцији, тачније - у фази монтаже слике, саопштио је Филмски центар Србије, који је подржао настанак овог остварења.
handke
Фото: Tanjug (Anders Wiklund/TT News Agency via AP)

Филм прати винара Срђана Петровића из Велике Хоче који жели да постави плочу са рељефним ликом писца на својој винарији где је славни писац више пута боравио, управо након сазнања да је славни аутор добио Нобелову награду за књижевност.

Постављање плоче захвалности овом писцу постаје “сизифовска” акција која разоткрива сву драму живота преосталог српског становништва у енклави на Косову и Метохији.

Аутор филма Радовановић о свом најновијем остварењу рекао је следеће: „Боравак Петера Хандкеа код нашег народа на Косову, у Ораховцу и Великој Хочи, имао је велики утицај и на моје опредељење да пре седам година снимим „Енклаву”, тако да сам овим филмом желео и сам да искажем захвалност Хандкеу за сва добра дела која је учинио према нашем народу”.

Радовановић додаје да Хандке свакако поседује неоспоран морални став спрам ратова на простору бивше Југославије, али и искрену дарежљивост која се још увек препричава међу Ораховчанима и становницима Велике Хоче.

“Ја сам филмски васпитаван и школован на Новом немачком филму крајем 70-тих и почетком 80-тих година прошлог века, чији је Хандке био неодвојиви и најзначајнији део”, напомиње аутор, сценариста и режисер овог будућег филмског дела.

“У овом филму покушао сам да, за разлику од последњег документарца „Случај Макавејев или Процес у биоскопској сали” у којој је доминирао аудио-запис, направим причу која почива искључиво на слици, покушао сам да направим филм користећи свега неколико телефонских разговора као „дијалог".”

Како напомиње редитељ, иначе аутор хваљеног и награђиваног играног филма “Енклава” о Србима на Косову, где је играо и Небојша Глоговац, Велика Хоча је вероватно једино урбано српско село са поплочаним улицама, каменим кућама и десетак градских цркава, и готово медитеранска лепота места га је упутила на фотографију као основни елемент режије.

“У томе ми је помогао директор фотографије Милорад Глушица, сигурно један од најзначајнијих српских сниматеља.“

Осим режије, Радовановић је уз Бориса Трбића и сценариста овог филма, монтажа је у занатској вештини Ненада Пирната, док је за звук задужен Александар Протић, истовремено и извршни продуцент уз редитеља.

Продуценткиња је Јасенка Јаснигер, а „Чекајући Хандкеа” настаје у копродукцији две куће - "Нама Филм" и “Мир Медиа”.

Радовановић је аутор веома запажених и награђиваних документараца „Кастинг”, „Пилећи избори”, „Уз Фидела до краја” и последњег „Случај: Макавејев или Процес у биоскопској сали”, док је осим “Енклаве” радио и играно остварење „Хитна помоћ”.

Режисер и сценариста је недавно освојио неколико признања за актуелни документарац „Случај Макавејев”, који је овенчан наградом „Београдски победник”, наградом за најбољи филм у такмичарском програму “Српски филм (Србија и пријатељи)” на београдском ФЕСТ-у 2019. године.

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести