Награда "Марко Глушац" Марији Шарац за филм "Асиметрија"

БЕОГРАД: Фондација "Марко Глушац" већ пету годину додељује истоимену награду за најбољег монтажера у оквиру програма Фестивала ауторског филма, а овогодишњи лауреат је Марија Шарац за рад на филму "Асиметрија", казао је председник фондације редитељ Раша Андрић данас у Комбанк дворани.
film pixabay
Фото: pixabay.com

Андрић је нагласио да је та награда заправо подштрек младим надама српске кинематографије.

"Та награда је нека врста признања за животно дело младим ауторима јер било коју награду за животно дело када примите са 70 година тешко да вам значи било шта. "Асиметрија" је јако тежак монтажерски филм јер се у њему наизглед три приче преплићу паралелно...Јако захтеван монтажерски рад и зато смо одлучили да наградимо Марију Шарац за свој први филм", казао је Андрић.

У име жирија филмске критике Фипресци Србија Милан Д. Шпичек прогласио је за најбољи филм на Фестивалу јужнокорејско остварење "Паразит" које је отворило овогодишњи ФАФ и побрало једнаке симпатије публике и критике.

Жири који је донео такву одлуку осим Шпичека чинили су и Душан Цицвара и Сава Трифковић.

Гост Фестивала ауторског филма је глумица Џесика Креси која уз Луку Маринелија игра једну од главних улога у филму "Мартин Еден" у режији Пјетра Марчела.

"Мартин Еден" је филмска адаптација романа Џека Лондона која приказује младог сиромашног морнара и његове тежње да постане писац како би се класно приближио богатој породици своје веренице Елене.

Лука Маринели је за улогу у филму "Мартин Еден" освојио Златног лава на фестивалу Венецији.

Криси каже је сарадњу са Пјетром Марчелом започела устаљеним током.

"Пре улоге у овом филму бавила сам се филмском продукцијом и дистрибуцијом. Била сам незапослена у моменту када је настајао Марчелов филм и тако сам дошла на аудицију на наговор једне пријатељице. То је било јако стресно искуство за мене јер се никада нисам бавила глумом, али је Марчело видео нешто наивно и искрено што му је требало за филм", казала је Креси.

Према њеним речима суштина приче која је претходила филму је цена успеха коју плаћамо јер желимо да превазиђемо класне разлике.

"То је универзална прича за 20. и 21. век. Детаљи из филма намерно сликају и 1930. годину, али и другу половину 20. века у којем се чује итало-диско. Марчело није инсистирао да будем глумица већ да будем аутентична пред камерама јер изгледам и понашам се као јунакиња филма. Нисам била срећна због тога јер церујем да је јунакиња филма коју играм битно различита од мене", казала је Креси.

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести