Представљање књиге ТВ и радио критика Миодрага Кујунџића

НОВИ САД: Књига ТВ и радио критика „На јавном каналу“ Миодрага Кујунџића (1926-1998) објављена поводом 60 година телевизије у Србији и 20 година од смрти овог критичара биће представљена вечерас у 19 часова у Галерија РТС, Таковска 10, у Београду.
knjiga

Ово издање представља заједнички пројекат Радио-телевизије Србије и Градске библиотеке из Новог Сада. Аутор уводне студије и избора текстова је др Светислав Јованов, док је редактуру обавила проф. др Јасна Кујунџић Јованов. Обиман посао на прикупљању и дигитализацији текстова радила је екипа Градске библиотеке Новог Сада. О књизи ће говорити Милан Влајчић, Ђорђе Вукмировић, Драган Инђић, Драган Којић и проф. др Драган Кујунџић.

Кујунџић је готово цео радни век провео као новинар и критичар листа „Дневник“. Најзначајнији део критичарског рада посветио је позоришној и филмској критици, с тим што се позоришном критиком бавио током целокупне каријере. У његовом опусу бављење феноменом телевизије представља значајну, премда ни изблиза довољно уочену и верификовану делатност. Као критички поматрач домаће телевизије на самим њеним почецима, Кујунџић је континуирано, током више од три деценије, писао приказе, коментаре и огледе о свим врстама актелног телевизијског програма на југословенском простору, што га сврстава, заједно с Драгославом Адамовићем, Олгом Божичковић и Ђорђем Ђурђевићем, међу утемељиваче телевизијске критике у Србији. Од 1959. до 1995. написао је преко 360 ТВ и радио критика, међу којима је за књигу одабрано 219.

За повесницу наше телевизије у прве три деценије њеног постојања, драгоцене су и Кујунџићеве опсервације о узлетима, али и падовима плејаде редитеља који су, као и он сам, заједно са њом расли. Ипак, Кујунџић у стваралачком сегменту оних који су обележили развој наше телевизије којим се превасходно бави, највише воли – глумце, па су у овој књизи сачувана његова сведочења о десетинама већих или мањих глумачких имена која је широко афирмисала управо телевизија, приметио је у рецензији новинар Ђорђе Вукмировић.

Н.П.

EUR/RSD 117.1661