„Дневник” на Међународном фестивалу класичне музике „Врњци“

На најбољи могући начин, занимљиво, реторички богато, са низом најлепших одабраних музичких илустрација, представила је Новосадске музиче свечаности на Међународном фестивалу класичне музике „Врњци“ у Врњачкој Бањи музиколог, музички критичар и уметнички директор Номуса Марија Адамов.
marija
Фото: Dnevnik.rs

Држећи се изреке старих кинеских мудраца – „док једеш укусни зрели плод, не заборави онога ко је воћку посадио“ – Марија Адамов је подсетила и на кларинетисту и истакнутог културног посленика Антона Еберста, идејног творца скромно замишљеног Номуса из 1975, који се угасио после шест година, да би га 1985. обновила Музичка омладина Новог Сада.

Постепено Фестивал је добио интернационални карактер; пратио је актуелна музичка збивања и код нас и у свету, али и дах публике. На његовом челу стајали су предусретљиви и послу посвећени људи – Милан Радуловић (секретар Музичке омладине), Стеван Дивјаковић (аутор одличне недавно изведене опере „Владимир и Косара“), Ненад Остојић (декан Академије уметности), те Иштван Варга, незаборавни виолончелиста који је крајем деведесетих година акценат ставио на камерно музицирање на Номусу (Варга се вратио 2016. на Номус, али као диригент).

Марија Адамов се потрудила (уз помоћ музичког заљубљеника а техничког перфекционисте из „Замка културе“ Игора Комленовића) да представи најлепше музичке странице које су се на Новосадским музичким свечаностима чуле у протеклим годинама, од Коплендових „Фанфара за обичног човека“, „Перформанса“ Владимира Лабата, „Дивертисмана“ Жака Ибера (чиме је потврђена добра сарадња са Француским културним центром), најлепшег одломка из Вердијевог „Дон Карлоса“, арије маркиза од Позе у интерпретацији Жељка Лучића, који данас ужива углед експерта за Вердија, а који је започео оперску каријеру у Новом Саду.

Чули смо и Јасминку Станчул, (која је у Бечу била лауреат Бетовеновог такмичења али у Другом клавирском трију Дмитрија Шостаковича), пијанисткињу Јео Ен Сон, добитницу друге награде на Такмичењу „Чајковски“ (у интерпретацији финалног става Моцартовог Концерта у Б-дуру), кларинетисту Мате Бакавца, победника Међународног такмичења Музичке омладине у Београду, па пијанисткињу Риту Кинку, „жену године“, награђену на Такмичењу Музичке омладине за најбољу интерпретацију „Ођека“ Василија Мокрањца, и то у интерпретацији „Зодијака“ Александра Симића са Бериславом Скендеровићем и Војвођанским симфоничарима... 

Тек, Марија Адамов је тако сликовито дочарала Новосадске музичке свечаности да је свако у публици пожелео да и сам у априлу 2018, када ће бити одржано 38. издање Номуса, буде део овог празника класике.

Текст и фото: Гордана Крајачић

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести