Два концерта Бранке Парлић у Ливерпулу

НОВИ САД: Наша пијанисткиња Бранка Парлић одржаће данас и сутра два концерта у Кепстон театру у Ливерпулу, на којима ће изводити музику 20. и 21. века, којој је посветила своју уметничку каријеру.
branka parlic
Фото: Youtube Printscreen

На данашњем концерту, под називом “An Hour for Piano”, Бранка Парлић ће извести истоимено дело Тома Џонсона. У уторак следи други концерт, под називом “Музика и речи”, који ће бити посвећен музици Филипа Гласа, једног од пионира и најзначајнијих представника минимализма, кога Бранка Парлић годинама истрајно интерпретира и афирмише. У најави за ове концерте за Бранку Парлић је наведено да је један од најбољих светских интерпретатора музике композитора минимализма и пост-минимализма 20. и 21. века.

Дела Тома Џонсона (1939) су најчешће заснована на једноставним математичким и логичким процесима, и међу њима је и дело “An Hour for Piano”, настало 1971, на основу серије кратких импровизација које је започео неколико година раније, док је похађао часове плеса на Њујоршком универзитету. Временом је те скице проширио, и створио дело које траје тачно један сат и изузетно је захтевног ритма.

Концерт “Музика и речи” чине Гласове композиције  “Dreaming Awake”,  “Wichita Vortex Sutra” и Етиде 2, 6, 15, 16, 17 и 20. Дело  “Dreaming Awake”  написано је 2003. као допринос спиритуалној, културној и хуманитарној организацији “Jewel Heart”, окренутој древном учењу тибетанског будизма, којем је и Глас дубоко посвећен. Реч је о савременом погледу на класичну борбу сакралног и профаног. Бранка Парлић је ову композицију  премијерно извела у Србији у априлу 2017, поводом 80. рођендана Филипа Гласа.

Композиција “Wichita Vortex Sutra” (1988) инспирисана је антиратном поемом Алена Гинзберга (1926-1997), коју је забележио у виду аудио снимка, док је путовао 1966. аутобусом по америчком Средњем западу. Глас је компоновао музику за Гинзбергово извођење те поеме, коју ће на концерту Бранке Парлић извести британски глумац Ли Барнит.

Гласове Етиде настале су у његовом настојању да унапреди сопствено умеће свирања клавира. Свих 20 етида, које је написао између 1991. и 2012, Бранка Парлић је премијерно извела у Србији 2015. са пијанисткињама Надом Колунyијом и Наташом Пенезић, на 20. “Ринг ринг” фестивалу у Коларчевој задужбини.

Кепстон театар је у најави концерата подсетио да је  Бранка Парлић посебно специјализована и за музику француског композитора Ерика Сатија, те да има неколико издања његових дела извођених на концертима у Ројал фестивал холу у Лондону 2015. Такође, 2016. је организовала и учествовала са пијанисткињом Наташом Пенезић у првом интегралном извођењу Сатијевог прото-минималистичког дела “Vexations” у Данској.

Од средине 80-их година 20. века, Бранка Парлић се бави новом музиком 20. и 21. века – минимализмом и постминимализмом.

Посебно је заслужна за упознавање овдашње публике са стваралаштвом Филипа Гласа, између осталог и захваљујући албуму “Метаморфозис” (2006).

Н.П-ј. - Seecult

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести