Обзорја на Тиси, одјеци: Висок ауторски ниво

НОВИ БЕЧЕЈ: Захваљујући фестивалу „Обзорја на Тиси“ - Дани Јосифа Маринковића, који је устаљеним датумом одржавања у другој половини маја у Новом Бечеју, ове године избројао своје 27. издање, српска соло песма, с преко 13 деценија дугом традицијом овог жанра у нашој музици, добила је за протеклих четврт века 102 нове композиције наших савремених стваралаца.
f
Фото: Učesnici ovogodišnjeg festivala "Obzorja na Tisi"/Promo

Њима треба додати и 11 најновијих остварења, која су на бијенални позивни композиторски конкурс ове у нас јединствене манифестације, пристигла из пера исто толико аутора најразличитијих генерација и стилских опредељења. Већ два досадашња штампана издања приређена из досада насталих соло песама у славу Јосифа Маринковића, њиховог родоначелника у српској музичкој историји, коме су у композиторовом родном месту и посвећена „Обзорја“, представљају, уверили смо се, слушајући многе више пута и на концертном подијуму, управо антологијски избор из онога што је по поруyбини написано, а стручни жири по својим критеријумима вредновао. У припреми је и треће, а из овогодишњег доприноса од поменутих новонасталих 11 вокално-инструменталних плодова представљених у Дому културе у Новом Бечеју, сигурни смо да ће бар половина наћи место у наредним збиркама али и репертоарима младих вокалних уметника.

Стручни жири у саставу Мирољуб Аранђеловић Расински, композитор, Милица Стојадиновић и Жељка Милановић, професорке Академије уметности у Новом Саду, издвојио је и наградио три песме које су (као и осталих осам) први пут оживеле захваљујући изванредним интерпретацијама сопрана Катарине Јовановић, мецосопрана Тање Обреновић и бас-баритона Небојше Бабића, с којима је, укључујући Веру Миланковић која је свирала клавирску партију сопствене песме, посвећено и врло припремљено сарађивала пијанисткиња Александра Ракић. Најснажнији утисак, показало се и на крају (као и на прошлогодишњем певачком такмичењу), на малобројни аудиторијум, оставила је млада Доротеа Вејновић, јер је поред прве награде стручног жирија освојила и награду публике. Најпре интелигентним одабиром текста „Тиски цвет“ Гале Крсмановић, сликовито, управо „ономатопејски“ озвучивши, његов уверљив, широко развијен драматуршки ток, програмски га спретно обликујући као целовиту, малу музичко-драмску причу, готово сцену. Дочаравањем „водених“ и „речних“ ефеката, понегде и кантиленом, и атмосфере из које се рађа чувени тиски цвет, ауторка је на начин прокомпоноване песме оживела један необичан свет природног феномена, драмски врхунац постигавши управо у речима „Тиса цвета“, у заиста савршеном вокалном изговору Катарине Јовановић. На друго место жири је „поставио“ Владимира Тошића, који је на сопствени текст компоновао у свом аутентичном минималистичком маниру допадљиву речитативну линију песме „Прави пут“. Духовитом тумачењу Небојше Бабића допринела је у пуној мери разиграно скоковита клавирска партија, на моменте фолклорно обојеног тона и перпетууммобиловског карактера. Трећу награду освојила је Вера Миланковић с песмом „Прича“ на поетске речи Момчила Настасијевића, чију је префињену, „смирену“ лирику у сагласју с Тањом Обреновић ауторка „испевала“ и у клавирској партији лепом и пријемчивом, управо романтичарском мелодиком.

На овогодишњем Позивном композиторском конкурсу 27. „Обзорја на Тиси“ чули смо и остварења Зорана Христића, Светозара Саше Ковачевића, Светозара Нешића, Милане Стојадиновић Милић, Наташе Ђурагић, Слободанке Дабовић, Љубомира Николића и Ђорђа Марковића, која су већином потврдила високи ауторски ниво манифестације усклађен у пуној мери с упечатљивим вокалним дометима Катарине Јовановић, Тање Обреновић и Небојше Бабића, постигнутим и захваљујући одличној клавирској сарадњи Александре Ракић.

Марија Адамов

Пројекат „јавни интерес у Новом Бечеју“ реализује ДВП продукција, а суфинансира општина Нови Бечеј. Ставови изнети у пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести