Све троје, по оцени историчарке уметности Ивоне Фрегл, преиспитују представљачке и метафизичке потенцијале линије, истражујући на различите начине њен утицај на дефинисање површине и простора (у формално-структуралном смислу) као и на дефинисање исказивања свесних и несвесних менталних и емотивних спрега у бићу аутора које га наводе на креативни израз (у онтолошком смислу).
„Изложени радови су нефигурални; заједничка им је и сведеност визуелних елемената, као и истраживање начина и метода перцепције уметничког рада. Могу се посматрати и као унутрашњи искази и као реакција на повезаност емотивних и когнитивних спознаја, интуиције и логике”, наводи Ивона Фрегл, истичући да сва три уметника повезује одабир линије као примарног елемента уметничког израза, а за све уметнике је карактеристичан и трансфер из 2Д у 3Д.
„Уметничку праксу Јасне Гулан Ружић одликује минуциозност, за разлику од пракси Предојевића и Стевановићеве које повезује гестуални цртеж. На крају, својим радовима Јасна Гулан Ружић и Предојевић успостављају патерне/обрасце, док их Стевановићева руши, успостављајући потпуну индивидуалност сваког рада”.
Јасна Гулан Ружић дипломирала је, магистрирала и завршила докторске студије на Академији уметности у Новом Саду, где је тренутно доцент на Катедри за цртање. Претходно је, од 2004. до 2019, била запослена у Покрајинском заводу за заштиту споменика културе као сликар-конзерватор. Њена поља истраживања су цртеж, графика, психоанализа уметности, конзервација и рестаурација.
Драган Предојевић је дипломирао на Академији уметности у Новом Саду 2001. на катедри за вајање, а потом је био сарадник у настави на катедри за нове ликовне медије. Његов актуелни ангажман везан је за компанију која пружа соſтверска решења и подршку објављивању радова у научним журналима на пољу медицине и истаживачког рада. Интересовање његових истраживања су односи органских и неорганских форми у гестуалном цртежу и скулптури, а бави се и снимањем кратих форми, видео продукцијом и анимацијом.
И Драгана Б. Стевановић је такође завршила основне и магистарске студије на Академији уметности у Новом Саду, а потом је интердисциплинарне докторске уметничке студије завршила у Београду. Ради на Катедри за цртање АУНС. Области њених истраживања су линија, гест и тело. Последњих неколико година ради колаже и објекте који имају третман тродимензионално материјализованих идеја цртежа.
Изложба „Простори линије у искуствима цртежа” траје до 15. новембра.
М. С.