Интендант ХНК „Ивана пл. Зајца“ Марин Блажевић навео је да Фурлан вероватно не би желела да јој се приређује комеморација, али да мисли да би се ипак сложила с тим да јој се још једном обрате, јер се увек враћала позоришту.
Ријечки градоначелник Војко Оберснел је оценио да је Мира Фурлан била особа која је могла да „понесе“ и „занесе“, не само својим позоришним улогама, него и појавом и карактером, преноси Хина.
Упркос неправдама које је доживела, у њој се није осећала огорченост и потреба за реваншизмом, него нада у промене и живот у којем се никоме неће догађати оно што и њој, навео је Оберснел.
Истакао је да је била изложена нечовечним поступцима, а да су сада уследила закаснела извињењења и објашњења којима неки покушавају да олакшају савест.
Он је рекао да је глумица "претрпела погром, монструозне последице свог животног одабира, као протеривање из града и отимање имовине, зато што је проглашена погрешном и непожељном".
И то зато што је волела неког ко није спадао у калуп друштва и власти, па није ни она, закључио је Оберснел.
Театролог и професор Лада Чале Фелдман нагласила је да је ХНК у Ријеци "вероватно једино место с којег се сме о Мири говорити без потребе да се накнадно испирају неке лоше савести".
То је, додала је, једино место које је у протеклој деценији изнова потврђивало да у њој види живу и насушну потребу уметнице, неког ко још може пружити штошта позоришту.
Прочитан је текст новинарке Хени Ерцег, пријатељице Мире Фурлан, у којем наводи да је глумица 1991. године добила отказ у матичном позоришту у Загребу јер је одлучила да глуми у Београду, где јој је живео супруг.
Била је изложена медијском линчу и бујици претњи такозваних обичних грађана па је одлучила да емигрира у Америку. Хрватска је тако изгубила велику глумицу, исполитизовану и дубоко образовану особу, али ипак наивног става да уметност може да се издигне изнад приземности рата и баналности популизма, навела је Ерцег.