Завршен 16. Београдски фестивал игре

НОВИ САД: Наступом Компаније игре Дрезден-Франкфурт у Српском народном позоришту у Новом Саду, синоћ је завршен 16. Београдски фестивал игре (БФИ).
balet
Фото: Promo/BFI

У оквиру манифестације која се одвијала под слоганом „Емоције“, највећи фестивал уметничке игре у региону представио је публици 16 трупа у оквиру главног програма.

Од 22. марта приказане су 23 нове кореографске поставке у извођењу реномираних трупа из Тел Авива, Хага, Штутгарта, Антверпена, Рима, Јоханесбурга, Нанта, Атине, Сеула, Гренобла, Лиона, Франкфурта, Монтреала, Филаделфије и Барселоне. 

Фестивалске представе и паралелне програме пратило је преко 25.000 људи, као и 117 акредитованих новинара из земље и иностранства. 

У Београду су 22 целовечерња програма представљена у Центру „Сава“, Југословенском драмском позоришту, Атељеу 212, Мадлениануму, Позоришту на Теразијама и у Београдском драмском позоришту.

Три трупе су наступиле на сцени Српског народног позоришта у Новом Саду, а једна у Вршцу на сцени Позоришта „Стерија“. 
Извођење својих дела пратили су Охад Нахарин, Јакопо Годани, Мари Шуинар, Рашид Урамдан и Дуња Јоцић, док су кореографи Ерик Готје, Дада Масило, Сиди Ларби Шеркауји, Еун Ми Ан и Амбра Сенаторе и сами наступили пред пубиком.

Фестивал је кратком беседом отворила примабалерина лондонске Краљевске опере Вивијана Дуранте. 

Награда „Јован Ћирилов - за корак даље“ уручена је канадској кореографкињи Мари Шуинар за дело „Врт земаљских уживања“, приказано прошле године на фестивалу, а за ову прилику њен монтреалски ансамбл се вратио у Србију и извео представу „Радикална виртуозност - Сола и Дуети“, пред препуном салом Мадленианума. 

Признање “Вип позива” за 2019. годину понела је кореографкиња Дуња Јоцић, а због великог интересовања публике, њен комад у продукцији Корзо театра из Хага, игран је чак три пута.

У току 16. Београдског фестивала игре, у Србију је допутовало 328 играча и чланова техничко-административних тимова трупа које су учествовале. 

То је уједно и број купљених авионских карата, док је близу 1.400 хотелских ноћења обезбеђено за учеснике фестивала у Београду и Новом Саду. 

Укупно седам шлепера и девет мањих камиона је пренело сценографију и расвету потребну за извођење представа из Хага, Штутгарта, Лиона, Амстердама, Париза, Дрездена, Гренобла...

Увођењем онлајн система за куповину улазница крајем децембра 2018. године, остварна је још боља посећеност програма публике из земље, региона и иностранства и купљено скоро 2.500 улазница. 

Највише иностраних гостију је стигло из Словеније, Бугарске, Грчке, Аустрије, Италије и Немачке, али је било и оних који су због фестивала допутовали из Кореје, Кине, Јапана, Израела и САД. 

Захваљујући сарадњи оствареној с локалним самоуправама, представу Холандског театра игре и Дрезден Франкфурт компаније игре, пратило је и по 50 младих из Крагујевца, Смедерева и Новог Пазара.

Фестивалу је претходио наступ атинске трупе Христоса Пападопулоса у Југословенском драмском позоришту, у децембру, шеста ревија филмова “Дани игре” у јануару у Кинотеци, изложба фото материјала фестивала на улицама Новог Сада постављена почетком марта, „Разигравање“ у Дорћол плацу с око 200 деце, аматера и љубитеља игре. 

У сусрет и током фестивала организовани су бројни бесплатни мајсторски курсеви за ученике балетских школа и професионалне играче из Србије, као и радионице за децу без претходног искуства у уметничкој игри. 

Највећу пажњу младих играча привукао је мајсторски курс балета Емилијана Пиколија, радионица савремене игре трупе “Spellbound” из Рима, као и гага часови које су држали играчи трупе “Батшева” из Израела, а којима су присуствовали и балетски играчи из Љубљане, Солуна, Загреба и Скопља.

Од извођења представа Београдског фестивала игре, београдска и новосадска позоришта приходовала су на име закупа близу седам милиона динара, а фестивал је за реализацију програма ангажовао 120 сценских радника и декоратера, као и бројне студенте завршних година уметничких факултета. 

У оквиру Београдског фестивала игре одржан је и годишњи састанак и конференција Уније уметничке игре Кине и 16 земаља централне и источне Европе.

У протекла три месеца Сабрина Боско, кореографкиња и педагог Балетске академије из Рима, радила је са ученицима балетских школа из Београда, Рима, Милана и Панчева, као и с првацима Балета Народног позоришта у Београду, а резултат је представа “La Vie Parisienne” коју ће Београђани гледати за Светски дан игре, 29. априла, у амфитеатру Сава Променаде.

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести