Балетски спектакл на сцени СНП-а: Звезде Њујорк сити балета коначно код нас

Упркос бројним тешкоћама, и одлагањима због пандемије, звезде Њујорк сити балета ће се коначно наћи пред публиком Београдског фестивала игре (БФИ), најпре сутра у 20 часова на сцени „Јован Ђорђевић“ Српског народног позоришта, дан касније у Београду, а потом и у Будимпешти.
balet
Фото: Промо БФИ

Прваци и солисти Њујорк сити балета требало је да наступе претходне године на БФИ, али су отказали наступ због пандемије, и месецима након тога били и у Америци ускраћени за наступе. Зато им је овај поновни сусрет уживо са публиком изузетно значајан, како је истакао плесач Данијел Улбрихт у онлајн разговору, најављујући долазак овде, и велико узбуђење што управо БФИ пружа прилику за први наступ звезда Њујорк сити балета, након дуже паузе. 

Овај онлајн разговор, и прилику да Улбрихт изнесе своје узбуђење и нестрпљење због коначног сусрета са публиком, уприличио је недавно Београдски фестивал игре. О учешћу су говорили играчи и директори трупа из Мајнца, Њујорка и Хаване, као и Данијел Улбрихт, првак Њујорк сити балета, који ће такође наступити на сцени Српског народног позоришта, а потом и у Југословенском драмском позоришту, тачно годину дана након планираног термина.

- Жао нам је што то нисмо успели прошле године, али смо узбуђени због тога што ћемо ове године доћи са феноменалним играчима из Њујорк сити балета и Америчког балетског театра да прикажемо једну сасвим посебну представу. Припремили смо програм као мени у добром ресторану: има за свакога по нешто. Не воле сви пилетину или месо, па сам хтео да обезбедимо и вегетаријанску и веганску храну, као и нешто за оне који воле пређело, а и десерт. Шалу на страну, ради се о великим уметницима, и ово је велики посао. Потребно је окупити те таленте и рећи: „Хајдемо у Србију и потрудимо се да им помогнемо у стварању магије!” Поготово када се ради о једном оваквом фестивалу, ово је велика част за нас – рекао је Улбрихт у поменутом разговору.

Занимљиво је да наша публика, која је купила карте за прошлогодишњи њихов наступ, и имала могућност да их врати, није то урадила, већ их је задржала, стрпљиво чекајући да до њиховог гостовања ипак дође. Обе представе, у Новом Саду и Београду, иначе су распродате.


Ненумерисана седишта

Због измене распореда седења у сали, услед примене епидемиолошких мера, неће важити нумерација седишта на купљеним улазницама за ову представу. Зато у СНП-у апелују и моле публику да поштује разлику између седишта на балкону и у партеру (према купљеним улазницама), и да на лицу места одабере неко од дозвољених / означених седишта у сали.

Следећи наступ на Београдском фестивалу игре Новосађане очекује 5. априла у Српском народном позоришту, за када је најављен сусрет са плесачима компаније “Малпасо” из Хаване.


Гледаоци могу да се припреме за двоструки ужитак, јер ће после дуже времена моћи да присуствују ретком балетском спектаклу у извођењу уметника из иностранства, а уједно их очекују и врхунски уметнички доживљај, и богат програм. Звезде Њујорк сити балета ће извести низ кореографских нумера, инспирисаних музиком од Чајковског до Мајкла Yексона.

Поред две нумере класичног Па-де-деа, прваци и солисти Њујорк сити балета извешће и “Андантино”, у кореографији Yерома Робинса, на музику Чајковског. Џером Робинс (1918-1998) је амерички кореограф, редитељ, играч и позоришни продуцент, петоструки лауреат награде Тони, и добитник Оскара за режију филма „Прича са западне стране”. „Дијаманте” ћемо гледати у кореографији легендарног Жоржа Баланшина, такође на музику Чајковског. На музику Мајкла Yексона, кореографију под називом „Неодољиво” урадили су играчи Денис Дрозиук и Антонина Скобина, који је и изводе. Музика Хенрика Вијењавског инспирисала је Јохана Коборга, кореографа, редитеља, визуелног уметника, некадашњег првака Краљевског данског балета и лондонског Краљевског балета, да начини кореографију под називом „Ђаволци”. Кореографију „После кише”, рађену на музику Арва Перта, осмислио је Кристофер Вилдон, британски кореограф савремене и неокласичне игре, међународне репутације, лауреат златне медаље на такмичењу у Лозани, кореограф од 1997. и аутор више од 45 наслова, укључујући и мјузикл „Американац у Паризу”. За крај програма су најављена „Три мушкарца”, рађена на музику Астора Пјацоле.

Уз већ поменутог Данијела Улбрихта, Дениса Дрозиука, Антонине Скобине, нумере изводе и Скајлар Брант, Калвин Ројал, Гонзало Гарсија, Индиана Вудворд, Аск ла Кур, Хе Сео, и Јозеф Гати. У појединим нумерама наступају и музичари Нуно Маркес и Рафаел Бутару.

- Београдски фестивал игре нам тренутно улива наду, он је као пулс, а управо тај пулс нам даје довољно живота који чини да људи желе да раде. Мислим да је то веома важно за играче, сада. Многи играчи у Америци су уплашени, желе да буду безбедни, али недостаје им њихов посао. Каријера играча је као сат. Знате да време пролази, а наступа нема. За мене су наступи веома важни, јер сам сада у свом уметничком зениту и желим да уживам у сваком тренутку. Мислим да је Београдски фестивал игре тренутно ослонац за нас и за оно чему желимо што пре да се вратитимо. Ми Београдском фестивалу игре дугујемо много, захвалан сам вам од срца – поручио је Данијел Улбрихт.

Н. Пејчић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести