Завршен 5. Нови тврђава театар: Најбоља представа “Баруфе”

Представа “Баруфе”, Карла Голдонија, у режији Вита Тауфера, продукција Гледалишча Копер, Словенског гледалишча Трст, Градског позоришта Пула, и Словенског народног гледалишча Нова Горица, проглашена је за најбољу на управо завршеном 5. Новом тврђава театру.
Barufe Promo NTT
Фото: Промо / НТТ

Фестивал је завршен проглашењем победника на сцени Новосадског позоришта / Ујвидеки синхаз, након извођења последње представе у такмичарској селекцији. На фестивалу, који је од 3. до 9. јула одржан у вили Станковић у Чортановцима и Новосадском позоришту / Ујвидеки синхаз (као алтернативном простору, изведено је шест представа, у избору селекторке и уметничке директорке Виде Огњеновић.

Борис Лијешевић награђен је на овом фестивалу за режију представе “Евгеније Оњегин” новосадског Позоришта младих, као и глумица Кристина Савков, за улогу Татјане Ларине у овој представи. Шекспирова улога краља Лира у истоименој представи сарајевског Народног позоришта, коју је режирао Дијего де Бреа, донела је Изудину Бајровићу награду за најбољу мушку улогу.

Фото: Promo NTT

Жири у саставу Гордана Ђурђевић Димић, Валентин Венцел и Филип Марковиновић, поред поменутих, наградио је и глумицу Раду Ђуричин, којој је припала специјална награда за улогу Вере Сергејевне, у представи “Шупљи камен” Николаја Кољаде, у режији Татјане Мандић Ригонат, продукција УК “Вук Караyић”.

 „Представа “Баруфе”, настала у копродукцији четири позоришта из три државе, одиграна на пет језика, успешно нам доноси причу овог времена и простора, која надилази државне границе, језичке и културне баријере“, навео је жири у свом образложењу.

Фото: Promo NTT

„Уједначеност ансамбла у чијој игри не постоји слабо место, изузетна глумачка остварења, одлично организован сценски простор, костим и шминка који прате глумце и допуњују њихову игру као и промишљена употреба музике и сонгова определили су нашу одлуку да представи доделимо награду за најбољу представу у целини.“

 Додељујући награду Борису Лијешевићу, жири је истакао да он сведеном и ефектном употребом редитељских средстава поставља на сцену ово Пушкиново класично дело, са јасном намером да оно комуницира са савременом позоришном публиком.

„Кроз низ веома ефектних сцена редитељ је показао своје умеће да радњу сажме, јасно назначи протоке времена, учини видљивим унутрашње конфликте ликова, у готово филмском маниру јасно назначи паралелне токове радње, а да при том изоштри суштину самог дела и не изневери га ни у једном његовом сегменту“, истиче жири у свом образложењу.

Изудин Бајровић, по мишљењу жирија, “најснажнији у најстишанијим деловима глумачке партитуре, својом интерпретацијом досеже истински дубоке и трагичне димензије лика, носећи се са понорима сопствених грехова; његов Лир се креће од деспотске осионости, самољубља, суровости и старачке лакомислености, до болне растрежњености...”

Глумица Рада Ђуричин, како наглашава жири, “сведеним средствима доноси лик оцвале професорке музике која је, ипак, сачувала своју духовну отменост, идеале младости којих се не одриче, иако према њима кад и кад, заузима ироничан став...”

“Одлична млада глумица, лепе, чак изузетне говорне културе, импресивне зрелости, пребогате, али стишане, одлично вођене и контролисане снаге и емотивности, способне за трансформацију од заиграног детета, преко болно заљубљене девојке, до озбиљне, хладне, суздржане и горде повређености прерано угашене младе жене”, напомиње жири у свом образложењу о глуми Кристине Савков.

Н. П-ј.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести