Креаторке због којих се долази у Нови Сад

Почиње сезона купаћих костима, а већ годинама уназад чека се шта ће изаћи “вруће” из шиваћих машина две сестре, Јоване и Јане Шолаја, због којих не само Новосађанке, већ и Београђанке, али и кориснице друштвених мрежа широм региона жељно ишчекују у ком моделу ће се показати на плажама широм света.
Jovana i Jana Solaja/Licna Aarhiva
Фото: Лична архива

Јана Шолаја каже да су почели пре девет година, када су “избацили” прву колекцију купаћих, али још у средњој школи се јавила љубав према стварима, јер су преправљале своју гардеробу. Затим су почеле да шију купаће за себе и ближе другарице, јер је понуда у граду била слаба и није било великог избора.

-Тада су људи почели да се интересују све више и тако је све кренуло. Данас правимо све- хаљине, мајице, па и венчанице, али које су ипак више налик хаљинама, него венчаницама- каже Јана за “Дневник” и додаје да сваке сезоне имају колекције у различитим величинама које се праве по мерама муштерија, али да су њихове ствари ипак уникати, јер се не праве у великим количинама.

Шолаја купаћи су до данас обишли све континенте, осим Антарктика, каже кроз смех наша саговорница, носиле су их девојке у Јужну и Северну Америку, Африку у Занзибар, Шпанију, Аустралију...

Фото: Prva haljina/Licna Aarhiva

Пошто живимо у ери друштвених мрежа и важи правило “ако нема слике, као да није ни било”, стиче се утисак да су купаћи костими две сестре постали толико популарни, да се купују и због слике на Инстаграму.

-Шоу рум нам је отворен до 19 часова, а викендом радимо на заказивање уколико нам се јаве муштерије, али нама 70, 80 одсто продаје иде преко друштвених мрежа када нам девојке пошаљу своје мере, а ми им пошаљемо купаћи на адресу- каже Јана и додаје да се купаћи ипак највише продају, чак и зими.

Нова колекција купаћих има тек 15 модела, али се стално додају нови материјали да ли њиховом идејом или жељом купаца.


Лични печат купаћи и класична хаљина

Осим купаћих који су најпродаванији производ бренда Шолаја, иза ког стоје сетре Јана и Јована, су и класична пудер розе хаљина са црним туфнама, сечена у струку и доле на фалте, што многи сматрају њиховим визуелним идентитетом.

-То нам је прва хаљина коју смо сашиле, која је и даље јако тражена, данас у другим бојама. Траже нам доста и штампане хаљине од тила са звездама, али та прва хаљина носи наш лични печат, док је купаћи који се већ дуго продаје у разним варијантама ипак стандардни бикини са линијама изнад горњег дела- каже Јана Шолаја.


Што се тиче остале гардеробе, сестре Шолаја не праве класичне венчанице, већ хаљине које девојке носе на венчањима са жељом да изгледају другачије. Неке од ових хаљина се шију по два месеца, јер се на сваку ручно шију кристали и циркони.

-То су хаљине у којима млада треба да се осећа лепо, пожељно, али пре свега удобно и све је осмишљено тако да то буде лако за ношење, што се може рећи за сву нашу гардеробу- каже Јана и додаје да би их назвала дизајнерима, али и занатлијама.

Она додаје да сваки дизајнер има свој стил, па тако и оне, али њихове ствари нису масовна производња, већ су другачије, раде се по мерама муштерија. Појава многобројних модних дизајнера сестрама Шолаја данас не представља конкуренцију, јер су оне напорним радом и трудом изградиле име и бренд, али Јана каже да јој је жао што неке девојке купе такве ствари, разочарају се, па касније имају проблем да купе и од њих.

-Наше занимање је данас популарно, али ако желиш да постанеш модни дизајнер, мораш да знаш сваки корак до крајњег производа, какав је материјал, како се понаша у одређеним условима, како се шије, да ли може додатно да се обрађује и слично- истиче Јана и каже да су свој посао градиле полако, корак по корак и како се указивала потреба за проширењем посла, то су и чиниле.

Занимало нас је колико је тешко радити са женском популацијом, мада је сваки посао са људима исцрпљујућ, али код жена је најважније да познају себе, односно шта им стоји, а шта не.

-Жене изаберу неки модел или боју која им не стоји, и онда на крају испадне проблем, јер нису добиле замишљено, а најважније је да је муштерија задовољна, па самим тим и ми. Најтежи је рад са људима, јер ми радимо све, од смишљања колекције, рада у шнајдерају, одговарамо муштеријама на поруке, и иако има дивних људи, увек постоји неко ко те емотивно и физички исцрпи - напомиње Шолаја.

Јовани и Јани су много помогле друштвене мреже у послу, али је реклама од уста до уста такође пуно значила. Тако је настала сарадња са многим познатим личностима, данас инфлуенсерима, због којих се тражио баш такав купаћи више, који се могао видети на познатим певачицама и глумицама.

- Наш посао је леп, све што се ради са рукама, свака врста заната, јер релативно брзо можеш нешто што си измаштао да опипаш и видиш плодове свог рада, а нас испуњава и чини срећним- каже Шолаја и додаје да носи искључиво њихове купаће, јер се ни уједном другом не осећа пријатно и срећно, као и хаљине и панталоне које су њених и сестриних руку дело.

Маша Стакић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести