Милан Маглов: Друштвеним мрежама доминирају жене

Моћ друштвених мрежа из дана у дан доживљава експанзију, па се о домету Инстаграма, Фејсбука и осталих канала комуникације путем интернета говори све више, те је и број младих који се едукују о томе како могу да успеју и зараде на друштвеним мрежама све већи. Један од оних за које важи да су  највећи стручњаци за друштвене мреже свакако је Милан Маглов, младић који је својом Фејсбук страницом „Дневна доза креативости“ успео да привуче позамашан број пратилаца и обезбеди себи озбиљне препоруке за послове вођења профила разних фирми и појединаца.
д
Фото: Приватна архива

Сем тога што је посвећен сопственом, али и маркетингу својих клијената на интернету, Милан већ неколико година уназад држи курсеве на којима људе учи како свој производ, услугу или себе лично могу најбоље да представе на некој од друштвених мрежа. Због тога смо потражили одговоре на питања која се тичу успеха на интернету управо од Милана, који је и сам захваљујући свом успеху постао утицајан, а којег на Инстаграму прати више од 56.000 људи, који свакодневно гледају његове објаве у којима се шали, али и у којима говори о озбиљним темама и о бизнису.

Будући да вас у медијима често представљају као некога ко зна тајну о успеху на интернету, можете ли нам открити на који начин све можемо да зарадимо на друштвеним мрежама и од чега све зависи колика ће нам бити „плата”?

– Интернет јесте једна платформа која нам омогућава да зарадимо, посебно када говоримо о друштвеним мрежама. Постоји неколико начина. Један од њих је да можда продајемо производ или услугу путем друштвених мрежа, други начин је да будете комјунити менаџер и неко ко ће помагати људима да представе своје производе и услуге на друштвеним мрежама. Постоје неки бизниси који имају потребу за тим па је сада доста велика потражња за квалитетним комјунити менаџерима. Трећи начин је да постанемо утицајни толико да нас прати велики број људи или одређена ниша која је значајна и по којој ће одређени брендови желети да нас ангажују. Та трећа ствар делује најпривлачније,  али је то заправо најтеже постићи. Већи број људи би желео да буде познат на неки начин, али нису свесни шта то све подразумева - много рада и неких ствари због којих ће морати да промене свој начин живота и прилагоде га друштвеним мрежама, да дају свој живот на тацни на неки начин не би ли онда људи њима узвратили поверењем чиме би они могли да постану утицајни. Више бих волео да се људи концентришу на прва два предлога која сам дао него да тек тако имају мисао да је лако постати инфлуенсер и да ће сви њих ангажовати због тога.

Kолико српски инфлуенсер може да заради по објави на друштвеним мрежама?

– Различита су искуства када је то у питању. Људи који су тренутно популарни на друштвеним мрежама по једној објави могу да зараде и просечну српску плату. Неки људи који имају доста велики досег објава могу да узму нпр. 300 евра по једној објави или кроз Инста стори, у којима могу да препоруче нешто, могу да зараде од 100 до 300 евра. То све зависи од броја људи који их прати, али, ето нпр. у просеку то је од 100 до 300 евра. Постоје инфлуенсери који наплаћују и по 500 евра. Ми причамо о српским инфлуенсерима, а неки од њих који потичу са ових простора су се проширили и на глобално тржиште и они могу да узму и много више, али не бих причао о њима јер их је заправо јако мало.

Будући да држите и курсеве, јављају ли вам се и старији људи за учење о деловању на друштвеним мрежама или је тај посао резервисан углавном за млађу популацију?

– Што се тиче старијих људи сјајно је што се и они укључују у друштвене мреже. Некада то младима смета, али на моје курсеве едукације које држим широм региона долази све више старијих људи, посебно руководилаца различитих фирми који су свесни да немају довољно знања о друштвеним мрежама, а схватили су да њихови бизниси могу да буду на њима. То је сјајно и то сведочи томе колико друштвене мреже постају све значајније да су чак и старији људи схватили њихове чари. Kод мене је на једном курсу у Београду најстарији био човек од 68 година. Мени је то било јако симпатично. С друге стране некада чак родитељи зову и питају да се њихова деца тинејџери едукују кроз курс. То је сјајно јер у ако се у том добу едукују по питању друштвених мрежа, а буду имали неку идеју и производ или услугу замислите шта ће они онда до 25 моћи да ураде.

Фото: Приватна архива

Kо је вештији у објављивању садржаја на друштвеним мрежама – жене или мушкарци?

– Заправо по статитстикама мало више на друштвеним мрежама има мушкараца, али жене су некако активнија група и за рад са многим клијентима по мом мишљењу су захвалније. Жене су спремније да купе нешто онлајн, спремније су на интеракцију. Рекло би се да су оне можда мало вештије на друштвеним мрежама. Мушкарци су ту да проматрају, воајеришу. Има наравно њих који умеју то да искористе на прaви начин, али и када погледамо ту инфлуенсерску сцену и најпопуларније људе на Инстаграму, Фејсбуку углавном њима доминирају жене.

С обзиром на то да сте водили профиле појединих познатих личности, шта мислите колико они данас посвећују пажњу представљању на друштвеним мрежама и ко се међу њима у томе најбоље сналази?

– Познате личности су схватиле да не могу без друштвених мрежа. Неки од њих чак и колико су били забрањивани или их није било на телевизијама успели су да опстану управо због тога што су имали свој канал. Неки каскају, неко ко то има урођено у себи и ко више воли да представи своје приватне моменте просто боље пролази на друштвеним мрежама, а касније се то одрази и на њихов посао. Глумци сад видим да су негде схватили да треба да буду на друштвеним мрежама, а певачи одавно. Не бих никога посебно издвајао, али међу певачима, рецимо, има оних који сјајно комуницирају са својим фановима. За оне који немају то у себи постоје појединци и агенције које се баве тиме. Ја сам један од њих који је помогао неким познатим личностима да дођу до мало ширих народних маса на друштвеним мрежама.

Иако нисте класичан инфлуенсер, на Инстаграму вас прати више од 56.000 пратилаца. Kако вам је то пошло за руком?

– Нисам наменски осмислио да желим да ме прати 100.000 људи, мислим да то и није могуће. Неко сам ко се „ложи” на то да ако нешто већ причам и улажем труд да за то имам фид бек и одређени број људи који то прати. Да имам 200 пратилаца не бих сигурно снимао 15 сторија на дан. Не би ме то задовољавало. Апсолутно поштујем људе који немају те претензије, који воле некада да погледају, али нису толико заинтересовани да они деле свој живот. Kод мене се то десило спонтано. Отворио сам свој профил да буде јаван, а потом у једном тренутку размислио о томе да је потребно да имам одређени континуитет. Једно путовање на Бали ми је пробудило тако нешто јер сам тамо упознао више инфлуенсера са којима сам био. Почео сам да размишљам мало више о концепту фотографија. Мислим да је оно што је највише везало људе за мене јесу Инста сторији, у којима ја комуницирам са њима, шалим се, некада говорим озбиљне ствари, некада има и оних ствари које би можда неко оценио као неприкладне, али када се све то споји људи су осетили повезаност са мном што је сјајно. Све су то фини људи, па ми је част и задовољство што ме такви прате. То је спонтано ишло и достигло ту цифру, и мислим да ће тако можда ићи и даље. Ако одлучим да се у једном тренутку повучем океј, али немам циљ да морам да имам 500.000 пратилаца. Није у томе поента мог живота.

Владимир Бијелић


Ризик се исплатио

Оставили сте посао у маркетиншкој агенцији и покренули сопствени бизнис који зависи од ангажовања на друштвеним мрежама. Да ли је то био ризичан потез?

– У моменту када сам дао отказ заиста то јесте на неки начин био ризик. Оставио сам једну стабилну причу, месечни приход који уопште није био мали за српске услове и одважио се да кренем у тај „social media marketing”. Тада сам размишљао да ако ми тај план пропадне да могу увек да се вратим у неку агенцију. Међутим, касније сам све послове добијао по препоруци. За годину дана је моја каријера доживела потпуни процват и мислим да је ово посао на ком можете у најкраћем могућем року да направите највећи помак у смислу броја клијената, сарадње, искуства и свега осталог. Све се склопило у једну целину која мене чини јако срећним. Некада се деси да имам и превише посла па умем некада и да закукам, али су то слатке муке и заиста стојим иза тога, радим сам за себе, а имам и тим људи који ми помаже. Тако да ризик се потпуно исплатио и мислим да срећа прати храбре и паметне да одаберу нешто што има одређеног потенцијала и онда касније то следе корак по корак и неминовно је да постигну успех.

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести