окоТВоко:  Јесен стиже, ја не напредовах

Јесења ТВ шема већине великих телевизија углавном се усталила, те је право време да бацимо поглед на то шта су и колико промене у садржају и понуди ТВ програма учиниле за рангирање гледаности.
IVANA VUJANOV
Фото: Ивана Вујанов

Ништа, гласио би једноставан одговор. И из месечног и из недељних извештаја јасно је да се ствари, што се рангирања телевизија, нису помериле с мртве тачке.

Најгледанији у септембру и прве две недеље октобра, као и свих претходних месеци ранијих година, био је РТС-ов Први програм. У септембру, Европско првенство у кошарци заокупљало је пажњу гледалаца, па је финале било апсолутно најгледанија емисија месеца, с невероватних 27,9 посто рејтинга, односно, преко 1,9 милиона гледалаца просечно по минуту.

За то време, патио је Други програм РТС-а, а интерес јавности на себе је на 24 сата скренуо Трећи програм, директним преносом контроверзне представе "Олимп". Информативни програм заузимао је пажњу трећине гледалаца РТС-а, а од 50 најгледанијих емисија, 39 било је емитовано из студија у Кошутњаку.

Иако се ТВ Пинк хвали да је најгледанија комерцијална телевизија у Србији, њен рејтинг не прелази 18 посто, што значи да ни спектакуларан почетак ријалитија "Задруга" није привукао већи број гледалаца. Да ли ће власник Пинка морати да се задовољи чињеницом да је успео да стекне сталан број верних гледалаца који ретко бирају неки други програм, а да никако не успева да привуче нове поклонике, остаје да се види у неком наредном периоду, пошто делује да је ова јесења прилика отишла у неповрат.

Слична ситуација је и са ТВ Прва и ТВ Хепи, које се месецима смењују у рејтингу гледаности, али се суштински не мичу са позиција које су  заузеле и које се крећу око десет одсто. За разлику од Плеј радија који је успешно заменио Радио Б92, нова телевизија О2 није успела да се наметне програмом, задржавајући стари рејтинг Б92 који износи три до четири посто.

Занимљиво је да већина гледалаца бира друге канале, најчешће кабловске, и то оне специјализоване, али и локалне и регионалне, па је њихов удео у гледаности и највећи, и креће се између 37 и 39 одсто. Када се зна да је Регулаторно тело за електронске медије недавно наложило кабловским дистрибутерима да на силу уврсте горепоменуте телевизије с националном фреквенцијом у своју понуду, јасно је да је РЕМ омашио трендове, бацивши у запећак заправо најгледанији програм. Логично би било да, уместо што великим телевизијама чини уступке, поради мало на уређивању и опстанку локалних и регионалних канала, који су се на делу показали као одговор на питање могу ли опстати локални медији. Кад се најгледанија телевизија у ударно поподне бави само Београдом, одговор се сам намеће.

Ивана Вујанов

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести