Кина планира прву потрагу за насељивим планетама

ПЕКИНГ: Кинески научници су предложили свемирски пројекат за истраживање универзума кроз свемирски телескоп како би се откриле насељиве планете сличне Земљи изван Сунчевог система, удаљене око 32 светлосне године од наше планете.
Svemir, Zemlja  Foto pixabay.com

Како преноси Кинески међународни радио, пројекат је назван „Откривање оближње настањиве егзопланете” (Closeby Habitable Exoplanet Survey, скраћено CHES). Ако буде успешно спроведен, то ће бити прва свемирска мисија специјално осмишљена како би биле откривене настањиве планете сличне Земљи око оближње звезде сличне Сунцу.

Истраживање насељивих планета ван Сунчевог система једно је од кључних поља фундаменталних истраживања у астрономији.

"CHES треба да пружи кључне одговоре на питање да ли смо сами у универзуму, као и на питање како планете могу постати колевка живота", рекао је Ђи Ђијангуи, професор из Опсерваторије Пурпл Моунтајн при Кинеској академији наука, који је уједно главни истраживач мисије ЋЕС.

Ђи је навео да је до сада откривено и потврђено више од 5.000 егзопланета, укључујући 50-ак планета сличних Земљи у насељивој зони, али већина се налази стотинама светлосних година далеко од Земље.

„Откриће оближњих насељивих светова биће велики пробој за човечанство, а такође ће помоћи људима да прошире наш животни простор у будућности“, додао је Ђи.