НАСА објавила фотографије Јупитера невиђене до сада

Јупитер је покривен интензивним, великим олујама много комплекснијим него што је ико очекивао, открила је Наса.
jupiter NASA
Фото: nasa.gov

Геометријски кластери циклона који покривају планету су само једно од многих открића до којих су дошли научници проучавајући податке који је прикупио свемирски брод Џуно, који кружи око планете.

Научницима је било омогућено да виде циклоне дубоко у Јупитеровој атмосфери  са много више детаља него икада раније.

Једна група научника открила је констелацију девет циклона преко Јупитеровог Северног пола и шест преко Јужног пола. Брзине ветра достижу и до 350 километара на сат.

Лидера тима Алберто Адриани из Италијанског Националног института за астрофизику у Риму изненадио је проналазак таквих сложених структура. Научници су мислили да ће наћи нешто слично шестостраном систему облака који се врти преко Северног пола Сатурна.

"Погрешили смо у томе", рекао је Адриани.

Фото: nasa.gov

Уместо тога, пронашли су групу у облику осмоугаоног облика изнад Северног пола, са осам циклона који окружују један у средини, и пентагонску шару изнад Јужног пола. Сваки циклон широк је неколико хиљада километара.

Пета планета од нашег сунца, гасни гигант Јупитер је далеко највећа планета у нашем соларном систему. Лансирана  2011. године, сонда Џуно је у орбити око Јупитера од 2016. Године, а циљ јој је да открије шта се дешава испод густих облака амонијака. Ово је тек друга свемирска летилица која кружи око те планете – сонда Галилео је на том послу била од 1995. до 2003. године.

С. П.