НАСА открила ледене вулкане на Плутону

ВАШИНГТОН: Према новој научној студији, слике Плутона које је снимила НАСА-ина мисија Нови хоризонти (New Horizons) откриле су ново изненађење: ледене вулкане, преноси CNN.
svemir pixabay

„Пронашли смо поље веома великих ледених вулкана који не личе ни на шта друго што смо видели у Сунчевом систему“, изјавила је виши научник на Југозападном истраживачком институту у Колораду Келси Сингер.

Према речима Сингер, оно што ове ледене вулкане разликује од других у нашем Сунчевом систему јесте чињеница да на врху немају калдере (геолошке облике које вулкани стварају кад се уруше сами од себе), што сугерише да су ледени вулкани били активни релативно недавно.

Регион Плутона у ком су пронађени ледени вулкани налази се југозападно од леденог покривача Спутњик Планитија, који покрива древни басен који се протеже 1.000 километара у пречнику, наводи CNN.

Два највећа ледена вулкана су позната као Рајт Монс и Пикар Монс. Рајт Монс је висок од четири до пет километара и простире се на 150 километара квадратних, док Пикар Монс достиже око седам километара висине и 225 километара ширине.

Сматра се да је Рајт Монс по запремини сличан вулкану Мауна Лоа на Хавајима, који је један од највећих вулкана на Земљи.

Летелица Нови хоризонти прелетела је патуљасту планету и њене месеце у јулу 2015. године, а подаци које је тада прикупила још редефинишу све што научници знају о Плутону, преноси CNN.

Плутону је додељен статус патуљасте планете 2006. године, када је Међународна астрономска унија створила нову дефиницију планета, а ово небеско тело није одговарало критеријумима.

Проналажак ових ледених вулкана могао би сугерисати да подземни океан на Плутону још постоји и да би вода у течном стању могла бити близу површине.

Будући да, по мишљењу научника, ова патуљаста планета има топлију унутрашњост него што се раније веровало, налази постављају интригантна питања о потенцијалној настањивости овог небеског тела, наводи CNN.

Студија са детаљима о налазима објављена је у уторак у часопису Nature Communications.