Божићни шопинг: Највише потрошили Шпанци, Холанђани најштедљивији

ЛОНДОН: За овогодишње божићне празнике највише су били спремни да потроше Шпанци, у просеку 632 евра, следе Британци са 614 евра, Италијани са 528 и Немци са 484 евра, показује анкета ревизорско-конуслтантске куће Дилојт, спроведена у 10 држава на узорку већем од осам хиљада испитаника. На дну лествице су се нашли Холанђани са 296 евра и Пољаци, који су планирали да просечно потроше 258 евра током овогодишње божићне потрошачке грознице.
trzni centar
Фото: pixabay.com

Према укупним резултатима анкете, Европљани за празничне куповине највише одвајају за поклоне (39 одсто износа), нешто мање за храну и за путовања (25 посто, односно 24 процента, респективно), а најмање за дружење (12 одсто).

У поређењу с прошлом годином, по земљама појединачно се већином очекивао пораст просечне потрошње од један до четири посто, наводи се у извештају Дилојта.

Процену Дилојта, бар кад је Велика Британија у питању где се очекивао раст просечне потрошње од два посто, потврђују и бројке куће МастерКард.

Према подацима објављеним ових дана, потрошња у Великој Британији у овогодишњој празничној сезони забележила је раст од 3,1 одсто у односу на 2016. Иако бројка није на висини која би одушевила трговце, они међу њима који своје производе продају на интернету имају пуно више разлога за задовољство јер је онлине продаја порасла за 12 процената.

Судећи по ономе што се може видети на лондонским улицама, а о чему извештава дневник Гардијан, тога су итекако свесни трговци у класичним дућанима, па су у тамошњим продавницама H&M-а већ ових дана спремни да понуде попуст од чак 60 процената. 

Друге трговачке куће, као што су Дебенамс, Геп, Њу Лук и Френч Конекшен, не заостају превише с попустима, који иду и до 50 процената. Ови потези би можда могли да привуку мало закаснелих купаца, посебно ако се узме у обзир да потрошачи и даље већину своје празничне куповине обављају у класичним радњама, али тренд раста понуде на интернету само ће наставити да ствара проблеме традиционалним трговцима.

То потврђује и истраживање које је спровело највеће америчко трговачко удружење Нешенл Ритејл Федерејшен (НРФ). 

Према њиховој анкети, ове године је, први пут у историји, најпопуларнија дестинација за празничну куповину био интернет преко ког је бар део шопинга планирало да обави 59 одсто америчких потрошача.

На другом месту, са 57 процената, налазе се класичне робне куће, а следе дисконти, супермаркети и друге специјализоване трговине.

Фото: pixabay.com

У том истраживању, чији су резултати објављени крајем октобра, НРФ је предвиђао раст овогодишње потрошње за празнике у САД за 3,6 до 4,0 посто на укупни износ од око 680 милијарди долара. По потрошачу то је просечно 967 долара, а досад објављене бројке потврђују те процене. 

Малопродаја у САД је у новембру била шест посто виша него лани у истом месецу, с тим да је интернет продаја порасла 10,5 одсто, чиме је додатно потврђен тренд све веће онлајн куповине.

Дилојт је у својој анкети навео и главне предности због којих се потрошачи одлучују на овај вид куповине. Први разлог је што се цене могу врло лако упоредити, и што су лако доступне оцене других купаца о одређеном производу. 

За разлику од интернета, као главне предности традиционалних продавница купци наводе то да је купљена роба одмах у њиховим рукама, да су им на располагању професионални савети квалификовних продаваца, као и боље услуге након куповине - попут поправки или могућег враћања робе.

Празнична потрошачка манија није, међутим, ограничена само на Европу и Америку. Иако се у Азији не слави Божић, период пред крај једне и почетак друге године обележен је другим значајним датумима у том региону. 

EUR/RSD 118.1074
Најновије вести