Јиву, кинески град који украшава читав свет

Скоро све јелке и други новогодишњи производи долазе из само једног кинеског града, јавља Радио телевизија Србије.
k
Фото: RTS printscreen

Нова година се приближава, а то значи празник за све осим за град Јиву у источној кинеској провинцији Џеђијанг.

У овом велепродајном центру, више од 400 трговаца специјализованих за трговину новогодишњим производима заузето је организовањем тона наруџбина којима су затрпани из целог света.

Узмите за пример капу Деда Мраза. Овде постоји више од 500 различитих врста, а власница тезге каже да их углавном прода у Европи, Русији и Југоисточној Азији.

„Ако упоредим са неким ранијим временима, количина наруџбина је порасла, али профит је опао због раста цена сировине и радне снаге“, наводи Чен Сијаофанг, трговкиња у међународној велепродајној пијаци у Јивуу.

Ли Мињинг продаје новогодишње јелке већ 17 година. Сада на пијаци има две тезге. Хвали се да јој пристиже све више наруџбина откако је почела да продаје нове производе.

„Број купаца је порастао за 30 одсто, привукли су их нови производи. Раније су купци били углавном Руси, а сада имамо и из Европе, Америке и целог света“, објашњава Ли.

Међу становницима Латинске Америке најпопуларније су јелке са вештачким снегом. Купци су већ почели да наручују за следећу Нову годину, иако ни овогодишња сезона још није окончана.

„Имамо истраживачки и развојни тим од десетак чланова. Истражују и надограђују наше производе на основу налаза. Лампиони сада мењају боју у ритму музике и додали смо блутут. Наш учинак у овој години је био 10 одсто већи него претходне“, истиче директор фабрике у Јивуу, Џенг Фухаи.

Произвођачи новогодишњих производа унапредили су изглед производа, али и материјале. Праве еколошке украсе направљене од дрвета, тканине, гвожђа, и користе боје направљене по стандардима Европске уније и Јапана.

„Дрвени производи су омиљени у Европи и Америци. Не што су само еколошки, већ су и јефтини. Зато су многи наши производи прихваћени“, каже Јанг Јибин, директор фабрике новогодишњих производа у Дунгјангу.

Ипак, цене расту. Раније је пластична јелка коштала неколико десетина јуана, али су нови материјали подигли цене од 100 до 300 јуана. Скочиле су и цене лампиона.

„Добри и иновативни производи имају више цене, али су и даље прихватљиви међу страним купцима јер они немају производне ланце“, наводи Цаи Ћинлијанг, генерални секретар Удружења произвођача у Јивуу.

У граду Јивуу је створен читав ланац - од производње и паковања новогодишњих производа до маркетинга и продаје. Само у овом граду постоји више од 500 фабрика које праве јелке, украсе, срме, лампионе. Око 80 одсто свих новогодишњих производа на свету извезе се одавде, због чега је Јиву зарадио надимак „светског произвођача новогодишњих производа“.

EUR/RSD 117.1661
Најновије вести