На путевима највише белих аутомобила, мали аути разнобојнији

ЛУДВИГШАФЕН/БЕОГРАД: Око 39 одсто возила произведених широм света је беле боје, према истраживању немачке компаније БАСФ о аутомобилским бојама за 2019. годину.
auto
Фото: pixabay.com

Међутим, иако је бела најпопуларнија боја у свим регионима, постоје значајне разлике у регионалној дистрибуцији боја.

Док је у региону Азије и Пацифика скоро сваки други ауто беле боје, у Северној Америци и ЕМЕА региону је тек сваки трећи ауто ове боје, наводи се у саопштењу БАСФ-а.

Остале ахроматске боје - црна, сива и сребрна - долазе одмах након беле по популарности. Оне заједно прекривају још 39 одсто возила произведених 2019. године. Овај тренд се одразио на још један сегмент: СУВ.

Али свет није само црн или бео. Преосталих 22 процента нових возила било је лани обојено хроматским бојама. Око девет одсто произведених возила било је плаве боје, док је седам процената било обојено црвеном.

Субкомпактна и друга мања возила су углавном разних боја. Поред плаве и црвене, браон и беж су све учесталије боје, нарочито у ЕМЕА региону (Европа, Средњи Исток и Африка).

Са око 77 посто ахроматских боја које доминирају путевима у ЕМЕА региону, бела боја, која је уједно најпопуларнија, у благом је паду. Распрострањеност сребрне боје је такође у благом опадању, док сива наставља успон са око 20 одсто сивих аутомобила на тржишту.

Хроматски сегмент је такође у порасту: готово сваки четврти аутомобил у Европи је био неке хроматске боје. У том сегменту плава и даље води са 11 одсто распрострањености на тржишту. Са око 160 различитих нијанси, плава води и у погледу разноликости својих нијанси.

Беж боја, са својим уделом од два процента се први пут значајно истиче.

На путевима Северне Америке преовладавају ахроматске боје: бела, црна, сребрна и сива прекривају око 77 посто тржишта, пратећи глобалне трендове.

Међутим, дистрибуција боја је уравнотеженија, пошто најпопуларнија бела боја прекрива само око 29 посто аутомобила.

Северноамеричко тржиште је предводник прелаза са топлих белих боја - оних са жутим подтоновима - на хладније беле - оне са плавим подтоновима и бисерним ефектима, нарочито код луксузних и електричних возила.

Осим тога, Северна Америка је светски лидер у популарности пикап возила. Како су пикапови од корисних возила прешли у домен луксузног, они су све чешће тамне и раскошне црне боје, поред још увек великог броја белих возила (38%) и релативно високог удела црвених (11%).

У азијско-пацифичком региону је готово сваки други ауто беле боје са процентом од 49 одсто, што је уједно и највећи проценат међу свим регијама. Бисерно бела је такође популарна. С друге стране, црна је и даље међу непопуларнијим бојама у односу на друге делове света, али добија на значају као спортски и индивидуалан израз.

Кад је реч о хроматским бојама, плава је и даље на врху са седам одсто и користи се највише за електрична возила, а прати је црвена са уделом од 6,0 процената.

Бела остаје омиљена боја јужноамеричких купаца, са тржишним уделом од 39 посто. Овај тренд је на снази већ неколико година. Остале ахроматске боје су такође биле избор потрошача у овој регији: 23 одсто њих се определило за сребрну и 14 посто за сиву.

Црна боја, са уделом од 11 процената на тржишту Јужне Америке је мање популарна него на глобалном тржишту где је њен удео 16 одсто.

Међу хроматским бојама, црвена остаје у срцу потрошача овог региона, са уделом од осам одсто на тржишту, а за њом долазе плава и беж, показује истраживање које спроводи БАСФ-ов Сектор премаза.

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести