Научници објаснили начин кретања летеће змије

АТЛАНТА: Тим научника са Универзитета "Вирџинија Тех" ("Virginia Tech") објавио је у рад у којем је објаснио начин на који летећа змија (Chrysopelea paradisi) успева да се креће кроз ваздух прелазећи са једног дрвета на друго, пренео је CNN.
w
Фото: Pixabay.com

Летећа змија живи на југу и југоистоку Азије, а научници тврде да она успева па се прелази са једног дрвета на друго тако што клизи кроз ваздух.

Вођа тима научника који је учествовао у истраживању Исак Јетон је за CNN рекао да ове змије праве валовит покрет док се крећу у ваздуху, као што то чине и приликом кретања на копну, као и да су желели да открију зашто се оне крећу на тај начин. Јетон тврди да сада разуме зашто је то тако: он сматра да валовито кретање спречава да се змија преврне или да проклиза, а такође им омогућава и да пређу веће раздаљине.

Научници су спровели експерименте са правим змијама на затвореном, у оквиру универзитета, а такође су развили и компјутерски модел.

У наредној фази истраживачи ће посматрати како змије скачу са дрвета на дрво или клизе у реалним условима, док ће циљ бити да се проучи начин на који се ове змиље подижу и окрећу у ваздуху, рекао је Јетон.

Истраживање је објављено у часопису "Нејчр физикс" ("Nature Psychics").