Адицама недостају канализација и јавна расвета

У настојању да се обезбеди што боља доступност институције заштитника грађана Новог Сада, представница канцеларије градског омбудсмана је посетила месну заједницу Адице и у непосредном разговору с тамошњим становницима сазнала с каквим проблемима се суочавају.
adice, Dnevnik/Slobodan Šušnjević
Фото: Дневник/Слободан Шушњевић

По речима шефа Стручне службе канцеларије заштитника грађана мр Марије Достанић, становници Адица махом су се жалили на недостатак канализације, уличну расвету, дивље депоније које ничу с времена на време услед евидентног недостатка контејнера и ноћни рад тамошњих фирми који им ремети одмор.

– После обиласка Клисе и Ченеја, програмом који смо започели још јесенас, предвиђено је да 30. маја посетимо Петроварадин, а 6. јуна Пејићеве салаше и Немановце – рекла је Марија Достанић, уз напомену да су током јесени били у 11 месних заједница. – Жеља нам је да пре свега обиђемо приградска насеља и грађане упознамо са тиме како функционише институција заштитника грађана, пошто смо се више пута уверили у недовољну информисаност наших суграђана, што им отежава пут до решења одређених проблема и препрека с којима се суочавају.

Фото: Дневник/Слободан Шушњевић


Плацеви за амброзију

Становница Адица Весна Папић сложила се с комшијама да је горући проблем тог насеља нерешена канализација и недовољна улична расвета, која је лоша нарочито у зимским данима, али је указала и на следеће:

– Адице имају знатан број празних, запуштених плацева – казала је Весна Папић. – Таква места су својеврсна оаза и расадник за амброзију, која код многих изазива здравствене тегобе.


Уз напомену да „они нису адвокати грађана”, Марија Достанић је подсетила на то да је заштитник грађана овлашћен да контролише поштовање њихових права и да утврђује повреде учињене актима и радњама или нечињењем органа управе, као и да се стара о заштити и унапређењу људских и мањинских права и слобода. Заштитник грађана контролише само рад органа чији је оснивач Град Нови Сад, а то су јавна предузећа, градске управе и установе.

– За све оно за шта нисмо надлежни, трудимо се да грађане посаветујемо коме да се обрате, и на који начин да то учине – каже Марија Достанић. – Увек је важно то да грађанин писаним путем покуша да заштити своја права у поступку пред органом управе, установе или предузећа на чији рад се жали, уколико није добио одговор или је незадовољан постигнутим резултатом.

Фото: Дневник/Слободан Шушњевић

Наша саговорница је нагласила да они нису чудотворци, али да зато настоје да увек буду приступачни, љубазни и на услузи грађанима, који детаљне информације у вези с радом канцеларије могу добити путем електронске поште на адресу: zastitnik.građana@novisad.rs или на телефон: 021/420-211.

С. Савић

Дневник/Слободан Шушњевић

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести