Цртежима подстичу децу да време проводе напољу

Цртежи креативних игара за децу красе четири места у Новом Саду – тротоар прекопута цркве на Новом насељу, плато код Кутка за културу на Клиси, аутобуско стајалиште на Булевару краља Петра Првог и простор на Сунчаном кеју близу главног улаза у Штранд.
1
Фото: Дневник/ В. Фифа

Карактеристично осликавање урбаних површина у граду организовао је ЕУ инфо-кутак у оквиру Европске недеље мобилности, а на цртежима су се нашли мотиви игара школице, лавиринта и различитих покрета, односно игара које захтевају скок.

– Акцијом желимо да подстакнемо децу да проводе више времена на ваздуху и да буду физички активна и здрава – објаснила је пројектна асистенткиња у ЕУ инфо-центру Радмила Драгнић. – Цртежи су успели да привуку пажњу, свиђају се и деци и одраслима, а лепо је видети да и данашњи малишани знају за игру школице. Деца проводе време на отвореном, али сматрам да би могли и чешће, јер чињеница је да највише времена проведу у игрицама на мобилном телефону или рачунару. Надамо се да ћемо их на овај начин заинтересовати јер цртежи су шарени и због тога деци привлачни, а значајно је сетити се лепих старих игара, које смо волели некада. Деци бих поручила да се што више играју, буду активна и проводе време на ваздуху колико год је то могуће.

Фото: Дневник/ В. Фифа

Цртеже су осмислили и осликали ученици Средње школе за дизајн „Богдан Шупут”, а пројекат је подржао Град Нови Сад.

– Идеја да нацртамо „школицу” је наша јер сматрамо да ту игру деца воле – потврдио је један од ученика Мирослав Филиповић, који је учествовао у стварању цртежа игре школице на Новом насељу. – Осим те игре, моја би идеја била да нацртамо, рецимо, лопту или неке коцкице. Као мали, и ја сам волео „школицу”, али и фудбал, вије, жмурке, друштвене игре... Моја порука за децу је да детињство испуне само игром јер не траје дуго.

Европска недеља мобилности ове године се обележава од 16. до 22. септембра. Први пут је одржана 2002. године, а идеја је да побољша јавно здравље и квалитет живота промовисањем чисте мобилности и одрживог градског превоза. Кампања пружа људима прилику да истраже улогу градских улица и експериментишу с практичним предлозима за решавање урбаних изазова, као што је загађење ваздуха.

Б. Павковић

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести