Дневник на лицу места: Спојени лукови новог Жежеља

Коначно. Четири године након истека првог рока за завршетак радова лукови новог друмско-железничког моста преко Дунава у Новом Саду нашли су се на централном речном стубу, што је основна претпоставка за наставак градње саобраћајних површина – пута за друмски саобраћај и шина за железнички на Коридору 10.
zezelj
Фото: Dnevnik (Slobodan Šušnjević)

Данас је и дужи лук новог „Жежељевог“ моста, који је био на бачкој страни дунавске обале, довучен уз помоћ баржи и специјалних конструкција до средишњег стуба, где се спојио с већ постављеним десним, сремским луком новог моста.

Посао је успешно завршен, а сада се настављају путарски и остали радови који би требало да му обезбеде пуну проходност, односно потпуну функцију за пешачки, железнички и друмски саобраћај до пролећа 2018. године.

Тај технички сложен захват припреман је неколико недеља јер је извођачима радова то било прво искуство с конструкцијом таквих размера и тежине коју је требало безбедно пребацити на средину Дунава.

Приликом последње посете градилишту новог моста, када је кренула монтажа десног лука и његово навачење ка централном мостовском стубу, министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић нагласила је да ће пешаци и бициклисти у новембру прелазити нови мост, а железнички саобраћај кренуће у јануару наредне године.

Том приликом председник Покрајинске владе Игор Мировић рекао је да као Новосађанин није задовољан темпом радова због померања рокова, али да је задовољан трудом који извођач радова улаже да се посао заврши.

Радове на изградњи моста изводи италијанско-шпански конзорцијум „Азви“, а два најзахтевнија посла, превлачење лукова с обале ка централном стубу, завршена су. Прво је навучен краћи лук, дугачак 177 метара, а јуче и дужи, од 219 метара.

Визуелно, нови „Жежељев“ мост је реплика старог, изграђеног 1961. године по пројекту Бранка Жежеља. Разлика је једино у томе што су два лука по ободима, уместо од бетона, како је било на старом, сада од челика. 

Шеснаест стубова

Привремени стубови за лансирање, који су служили као главно укрућење приликом навлачења лукова у коначни пројектовани положај, израђени су од челика. Сваки лук садржи четири стуба (укупно 16 комада за оба лука), ширине 3,2, максималне висине 34 метара.

А.Савановић

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести