До­бре пла­те у ЕУ ма­мац за во­за­че ГСП-а

НОВИ САД: “Око 40 во­за­ча Град­ског са­о­бра­ћај­ног пред­у­зе­ћа „Но­ви Сад” при­пре­ма се да нај­ка­сни­је до сеп­тем­бра са­мо­и­ни­ци­ја­тив­но под­не­се зах­тев за рас­кид рад­ног од­но­са и по­сао шо­фе­ра по­тра­же у зе­мља­ма Европ­ске уни­је (ЕУ)”, ка­же  во­зач град­ског пре­во­зни­ка Љу­би­ша Гај­до­бра­на­ски, ко­ји по­сле 32 го­ди­не рад­ног ис­ку­ства у том пред­у­зе­ћу, за око два ме­се­ца тре­ба да поч­не да во­зи ка­мион шле­пер-хлад­ња­чу у Бра­ти­сла­ви за ита­ли­јан­ску фир­му „Мо­са­ре­ли”.
gsp
Фото: Dnevnik.rs

Глав­ни раз­лог за од­ла­зак у Сло­вач­ку је, ка­же Гај­до­бран­ски, пла­та од око 2.400  евра, док ов­де при­ма од 40.000 до 50.000 ди­на­ра.

“Од 2.400 евра има­ћу и ја за тро­шак у Бра­ти­сла­ви, мо­ја по­ро­ди­ца у Но­вом Са­ду и још ћу мо­ћи да уште­дим, ра­чу­нам око 1.000 евра“, на­во­ди Гај­до­бран­ски.

Додаје даје у  „Мо­са­ре­ли­ју” око 40 мол­би во­за­ча из Град­ског са­о­бра­ћај­ног пред­у­зе­ћа „Но­ви Сад” ко­ји би та­ко­ђе же­ле­ли да на­пу­сте но­во­сад­ског пре­во­зни­ка и за­по­сле се у Бра­ти­сла­ви.

“Пре 18 ме­се­ци у „Мо­са­ре­ли” је оти­шао да ра­ди је­дан ко­ле­га из ГСП-а и у кон­так­ту с њим смо до­шли до бро­је­ва те­ле­фо­на ита­ли­јан­ског пре­во­зни­ка и та­ко је кре­ну­ла по­тра­га за но­вим за­по­сле­њем”, прича Гајдобрански.

Гај­до­бран­ски до­да­је да уме да се спо­ра­зу­ме­ва на ен­гле­ском, а и да  зна сло­вач­ки је­зик.

Из­вр­шни ди­рек­тор но­во­сад­ског град­ског пре­во­зни­ка Ни­ко­ла Јо­кић ка­же да фир­ма има 620 во­за­ча и да је флук­ту­а­ци­ја рад­не сна­ге уоби­ча­је­на.

“Из фир­ме је од по­чет­ка го­ди­не оти­шло 20 во­за­ча, али је ме­ђу њи­ма део и ре­дов­но пен­зи­о­ни­сан“, на­гла­ша­ва Јо­кић.

Каже да имају на­ја­ву не­ких во­за­ча да ће на­сту­пи­ти зна­чај­ни­ји од­лив тих ка­дро­ва због од­ла­ска у ино­стран­ство, али то не­ће угро­зи­ти функ­ци­о­ни­са­ње јав­ног.

У ГСПНо­ви Садсва­ко­днев­но при­ма­ју зах­те­ве кан­ди­да­та за за­по­сле­ње, па ор­га­ни­зу­ју те­сти­ра­ње кан­ди­да­та с по­ло­же­ном Д ка­те­го­ри­јом, те од­ла­зак не­ких во­за­ча у ино­стран­ство не­ће угро­зи­ти функ­ци­о­ни­са­ње јав­ног пре­во­за

С дру­ге стра­не, Јо­кић на­гла­ша­ва, да сва­ко­днев­но при­ма­ју зах­те­ве кан­ди­да­та за за­по­сле­ње па ор­га­ни­зу­ју те­сти­ра­ње кан­ди­да­та с по­ло­же­ном Д ка­те­го­ри­јом.

“Они ко­ји успе­шно ура­де тест ула­зе у ба­зу ка­дро­ва и по по­тре­би се по­зи­ва­ју да ра­де у пред­у­зе­ћу“, ис­ти­че из­вр­шни ди­рек­тор Ни­ко­ла Јо­кић.

Он ука­зу­је и на то да је ма­њак во­за­ча ауто­бу­са и ка­ми­о­на у ЕУ осе­тан па су за­то и до­бро пла­ће­ни, али да на од­ла­зак због бо­љих ма­те­ри­јал­них усло­ва јав­но пред­у­зе­ће не мо­же ути­ца­ти.

По­да­ци Син­ди­ка­та „Не­за­ви­сност” ка­жу да је у про­те­клих 18 ме­се­ци из фир­ме оти­шло 50 во­за­ча, и да се још то­ли­ко при­пре­ма да на­пу­сти град­ског пре­во­зни­ка то­ком ле­та.

“Нај­бол­ни­је је то што од­ла­зе во­за­чи с ви­ше­де­це­ниј­ским рад­ним ста­жом у пред­у­зе­ћу“, на­гла­ша­ва Об­рад Те­пић и додаје:“ У по­ре­ђе­њу с 2008, ка­да су во­за­чи при­ма­ли пла­ту у ди­на­ри­ма из­ме­ђу 700 и 800 евра, са­да је ме­сеч­на за­ра­да из­ме­ђу 40.000 и 50.000 ди­на­ра, а у ЕУ про­сек пла­те во­за­ча се кре­ће од 2.000 до 3.000 евра.”

По ње­го­вим ре­чи­ма, град­ски пре­во­зник са­да че­ка одо­бре­ње од над­ле­жног ми­ни­стар­ства да по зах­те­ву пред­у­зе­ћа за­по­сли 25 во­за­ча. Ла­не им је до­зво­ље­но да при­ме 21 шо­фе­ра.

“Од­ла­зак из пред­у­зе­ћа ни­је са­мо због ве­ће пла­те већ и због то­га што се те­рет по­сла због мањ­ка во­за­ча пре­ли­ва на по­сто­је­ћу рад­ну сна­гу па су во­за­чи пре­оп­те­ре­ће­ни“, ка­же Те­пић.

Он до­да­је да им не­до­ста­ју и ме­ха­ни­ча­ри у ра­ди­о­ни­ци јер их је мно­го оти­шло у пен­зи­ју, а но­ви, због за­бра­не за­по­шља­ва­ња, ни­су при­ма­ни.

З. Де­лић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести