Додељене дипломе полазницима Мале ИТ академије

Након успешно завршеног курса програмирања, полазницима „Мале ИТ академије” у петак су у просторијама Пословног инкубатора уручене дипломе.
в
Фото: Дневник/В. Фифа

Курс су похађала деца основношколског узраста, а они су током 20 часова научили како да помоћу посебне платформе направе игрицу. Директор „Војвођанског ИТ кластера” Милан Шолаја препоручио је да образовање и учење нових вештина почне што раније.

– С децом основношколског узраста може се квалитетно радити јер брзо „упијају” нове информације – појаснио је Шолаја. – Немамо намеру да им усадимо прграмирање као будући посао, већ да развију алгоритамско размишљање и системски приступ решавању проблема, што ће им сигурно користити у послу којим ће се бавити када одрасту. Деца су по природи радознала, данас расту заједно с новим технологијама и њихови су корисници. Због тога смо желели да им приближимо све што нове технологије пружају, те омогућимо да изразе креативност тако што ће створити нешто ново, да их усмеримо да не буду само конзументи већ да схвате да могу бити ствараоци.

Желели смо да им приближимо све што нове технологије пружају, те омогућимо да изразе креативност тако што ће створити нешто ново, да их усмеримо да не буду само конзументи већ да схвате да могу бити ствараоци (Милан Шолаја)

Ученик Гимназије „Јован Јовановић Змај” и један од помоћних предавача Василије Шолаја рекао је да свако дете може похађати тај курс јер је прилагођен узрасту.

– Пре неколико година и ја сам прошао похађао ту школу, заволео програмирање и уписао „Јовину” гимназију и ИТ смер – присетио се Василије. – Мало ми је чудно што сам сад предавач. Често видим себе у њиховим „ципелама”, саосећам с њима када „запну” приликом израде игрице, па се потрудим да им што више помогнем.

Влатка Роксандић уписала је сина Михаела на курс програмирања након што је он изразио жељу да се опроба и у тој области. Она је казала да је одувек волео да слаже коцке, односно да решава загонетке, а посебно га занимају роботи, док у му у школи одлично иду природне науке.

Фото: Дневник/В. Фифа

– За две недеље научио сам да направим игрицу, што ми је било занимљиво. У мојој игрици мачка мора да избегава пса који је јури, али да успут сакупља посуде с млеком, што јој доноси поене – похвалио се Михаел.

Његов пријатељ Ђорђе Валенћик, који похађа четврти разред ОШ „Јожеф Атила”, такође је изабрао лик мачке за своју игрицу.

– Моја мачка је залутала у шуму која је пуна опасности, а мора што пре да се врати кући, али је на том путу чекају разне препреке, попут слепог миша и шиљака – испричао је Ђорђе, и напоменуо да, иако игрица делује једноставно, било је потребно уложити много труда да би она „радила” како треба.

С. Ковач

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести