Дванаест јавних гаража концесионарима на 40 година

НОВИ САД: Градска власт припремила је Концесиони акт којим се планира изградња 12 јавних гаража на територији града кроз јавно-приватно партнерство, а о којем ће се Скупштина града изјаснити на седници заказаној за уторак.
garaza
Фото: Dnevnik (Branko Lučić)

Пројектована вредност пројектовања, изградње и управљања, коју би приватни партнер сносио у целости, док би Град обезбедио земљиште, износи око 42 милиона евра, а планирано је да концесионар управља гаражама 40 година, уз додатне три године за њихову изградњу.

Предвиђено је да се концесијом граде подземна гаража у Улици Модене, с препоручене две етаже за по 100 аутомобила по спрату, те надземна гаража на углу улица Успенске и Шафарикове, с местом за 350 возила на пет спратова. На две подземне етаже гараже код Бановине превиђено је место за 180 путничких возила, док би се на Тргу републике на препоручене две подземне етаже могло сместити укупно 400 аутомобила.

Акт превиђа и изградњу петоспратне надземне гараже у Улици Бранимира Ћосића с по 90 аутомобила по етажи и могућношћу паркирања на крову објекта, док ће код Железничке станице бити грађена надземна гаража с препоручена два спрата, с могућношћу и подземних етажа, на којима би било места за по 80 путничких возила.

Две подземне гараже планирају се и на Булевару Европе, односно у Улици Веселина Маслеше, и то једна између улица Јанка Веселинопвића и Хаyи Рувимове, у којој број подземних етажа није ограничен, а на свакој би требало да буде места за 400 возила, док би између улица Јанка Веселиновића и Корнелија Станковића, на такође неодређеном броју подземних спратова, било места за по 170 аутомобила.

Четири полуукопане гараже у двориштима зграда у новоизграђеном делу Улице Бате Бркића, такође се налазе у поменутом Концесионом акту, а њихов капацитет је пројектован од 55 до 105 возила, док би на крововима требало да буде места за зеленило и дечја игралишта.

По предлогу, наведене гараже могу се дати у концесију и по партијама и појединачно, Град би био носилац јавне својине на локацијама гаража, а није планирано да уложи новац у буyета или из кредита за ту инвестицију. Како се наводи, Нови Сад планира да оствари приход од концесионе накнаде, чија би висина била један од критеријума за избор приватног партнера, а и од пореза на зараде запослених у предузећу које би управљало тим гаражама. Концесионар(и) је ипак обавезан да Граду плаћа минимално десет одсто прихода осварених од гаража у центру и пет одсто од гаража на периферији, а то би почео да чини од 16. године концесије.

Цена паркирања ће бити, како је наведено у Концесионом акту, детаљније регулисана конкурсом и уговором, а концесионар неће смети да ограничава издавање месечних и годишњих карата за паркирање. У самом акту барата се претпостављеним цифрама од 84 динара, с ПДВ-ом, по сату паркирања у гаражама у центру и од 53 динара, с ПДВ-ом, по сату у гаражама даље од центра града да би концесионар остваривао приход при заузетости гаража од 55 одсто, односно 45 одсто ван градског језгра.

Процена из Концесионог акта је да би први уговори могли бити потписани у марту 2020. године.

С. Крстић

EUR/RSD 117.1776
Најновије вести