Град тражи концесионара за изградњу четири гараже у центру

Реч је о три подземне гараже – на Тргу републике, у Улици Модене и код зграде Бановине – и надземној на углу Успенске и Шафарикове.
Na uglu Šafarikove i Uspenske ulice, biće četvorospratna nadzemna garaža Foto: Dnevnik.rs
Фото: На углу Шафарикове и Успенске улице, биће четвороспратна надземна гаража Фото: Дневник.рс

Пројектовање, изградња, управљање и одржавање тих објеката одабраним предузећима ће бити поверено на 40 година, односно добиће концесију на укупно 43 године, рачунајући и пројектовање и изградњу.

За реализацију пројекта јавно-приватног партнерства с елементима концесије, Град ће обезбедити грађевинско земљиште, док ће приватнику уговором бити поверено пројектовање, изградња објеката, уређење, електрично осветљење, довод воде и канализације, климатизација, као и наба­вка опреме за управ­ља­ње. Како је у конкурсној документацији наведено, сав ризик у вези с комерцијалним коришћењем гаража сносиће концесионар, а Град не даје никакве гаранције да ће одабрано предузеће успети да оствари профит. Будући концесионари су дужни да о свом трошку обаве процене и све потребне провере за оцену вредности и исплативост концесије.

У Улици Модене је предвиђена подземна гаража, па иако број етажа није ограничен, урбанисти препоручују два спрата. Како је у конкурсној документацији наведено, улаз је планиран из смера Улице Жарка Зрењанина, а објекат, укупне површине око 3.500 квадрата, требало би да има око 100 паркинг-места по етажи.


Обухваћено 12 гаража

Концесионим актом који је Скупштина усвојила, обухваћено је укупно 12 гаража. Град је носилац својине на локацијама гаража, а како је предвиђено, приход ће остваривати од концесионе накнаде, чија ће висина бити један од критеријума избора приватног партнера.

Нови Сад ће имати приход и од пореза на зараде запослених у предузећу које ће управљати гаражама. Концесионари ће Граду плаћати минимално десет одсто од прихода које оствари од гаража у центру, односно пет одсто од оних на периферији, и то од 16. године концесије.

Цена паркирања ће, како је у Концесионом акту наведено, бити регулисана конкурсом и уговором, а концесионар неће смети да ограничава издавање месечних и годишњих карата за паркирање.


На месту дотрајалих објеката и аутобуској окретници, на углу Шафарикове и Успенске улице, биће четвороспратна надземна гаража (По+П+4), укупне површине око 10.500 квадрата, 2.100 по етажи, с по 70 паркинг-места на сваком спрату, што је укупно око 350 места за путничке аутомобиле. Улази су планирани из Шафарикове и Улице Павла Папа, а интересантно је да је урбанистичким планом остављена могућност да раван кров гараже буде уређен као кровни врт.

У подземну гаражу код Бановине, укупне површине око 6.000 квадратних метара, улазиће се из Бановинског пролаза и Улице владике Платона. Реч је о двоспраном објекту са 180 паркинг-места, односно 90 на свакој етажи.

Од четири концесијом обухваћене гараже, највећег капацитета је она на Тргу републике, с две подземне етаже, укупне површине око 14.000 квадрата и капацитета око 400 путничких возила (200 паркинг-места по етажи). Приступ гаражи планиран је из Даничићеве и Улице Жарка Васиљевића.

Осим четири гараже у центру, Град планира концесију за изградњу још осам. Петоспратна надземна гараже планирана је у Улици Бранимира Ћосића с по 90 аутомобила по етажи и могућношћу паркирања на крову објекта, док ће код Железничке станице бити грађена надземна гаража с препоручена два спрата, с могућношћу и подземних етажа, на којима би било места за по 80 путничких возила.

Две подземне гараже предвиђене су на Булевару Европе, односно у Улици Веселина Маслеше, и то једна између улица Јанка Веселиновића и Хаџи Рувимове, у којој број подземних етажа није ограничен, а на свакој би требало да буде места за 400 возила, док би између улица Јанка Веселиновића и Корнелија Станковића, на такође неодређеном броју подземних спратова, било места за по 170 аутомобила. Четири полуукопане гараже предвиђене су у двориштима зграда у новоизграђеном делу Улице Бате Бркића, а планирано је да капацитет тих објеката буде од 55 до 105 возила, док би на крововима требало да буде места за зеленило и дечја игралишта.

        Ј. Вукашиновић

 

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести