Изградња новог моста је стратешки важан пројекат за развој града

Пред данашњу седницу Скупштине Града Новог Сада новинарима се обратио заменик градоначелника Новог Сада Милан Ђурић који је истакао да ће на седници бити разматрано више важних тачака које се односе на развој града од којих је једна од најважнијих усвајање планског документа који ће омогућити изградњу моста у продужетку Булевара Европе са приступним саобраћајницама.
Град Нови Сад/Милан Ђурић
Фото: Град Нови Сад/Милан Ђурић

- То је пројекат који има национални значај. Положај моста је у складу са важећим Просторним планом Града Новог Сада, као и са свих седам претходно усвојених генералних планова Града Новог Сада, а идеја о том мосту и траси саобраћајног правца који сада називамо Булевар Европе датира још из 1951. године  - изјавио је Милан Ђурић и додао - Оправданост његове изградње најбоље показују статистички подаци од прошле године који говоре о томе да наш град расте, има преко 400.000 становника и око 120.000 регистрованих возила и овакав раст захтева и четврти мост који ће омогућити растерећење најоптерећенијег путног правца у граду, од Моста слободе до Железничке станице, дуж Булевара ослобођења. Све раскрснице на том потезу су под великим саобраћајним притиском. Такође, мост ће повезати државне путеве, Срем, Мачву, Посавину и Семберију са Бачком и олакшати становницима ових регија приступ Новом Саду и повезаће се са Фрушкогорским коридором.

Мост ће се градити у продужетку Булевара Европе, ићи ће преко Шодроша и Рибарског острва, до обилазнице у Сремској Каменици. Повезаће уличну мрежу Новог Сада са сремском страном, као и међународни пут Е-75 са будућим Фрушкогорским коридором. На овом пројекту се убрзано и активно ради и са кинеским партнерима, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре је већ потписало Меморандум на основу којег је започета израда техничке документације. Генерални пројекат је завршен и на њега је републичка Ревизиона комисија дала позитивно мишљење. Укупна дужина моста са навозним рампама износи 2,4 км а попречни профил моста чине два коловоза са по две саобраћајне траке и обостране пешачке и бициклистичке стазе и ово ће бити први мост који ће имати изванредну бициклистичку инфраструктуру.

Заменик градоначелника Милан Ђурић је том приликом говорио и о другој изузетно важној тачки данашње седнице, односно о усвајању Одлуке да се прода 126.085 м2 земљишта, у радној зони Север IV, „ЦТП Инвесту Београд“ за потребе реализације инвестиције јапанског гиганта „Нидек“ која прави електро-моторе, а на основу чега ће Град Нови Сад приходовати скоро 600 милиона динара. Он је објаснио да ће погон у Србији бити један од највећих производних центара јапанске компаније у Европи, где ће годишња производња бити између 200.000 и 300.000 јединица, до 2023. године.

- Долазак светског бренда, гиганта, представља историјску прекретницу за Нови Сад. Јапанска компанија запослиће неколико стотина радника само у првој фази свог инвестиционог циклуса. Такве инвестиције имају несагледиво велик значај јер захваљујући приходима на зараде и од пореза на имовину градимо нове путеве, вртиће и школе. Очекујем да ће у наредним месецима на тој локацији већ започети градња пословних хала за потребе производних погона  – рекао је заменик градоначелника.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести