Лугоња: Повлашћене картице станарима штеде и време

Електронско унапређење система је нешто на чему ЈКП „Паркинг сервис” предано ради, стога је једна од новина да ће врло брзо кренути онлајн продаја повлашћених станарских паркинг-картица.
р
Фото: Dnevnik.rs

Како је за наш лист рекао директор тог предузећа Стеван Лугоња, пре две године је направљен квартовски начин паркирања за станаре, што се показало као добар потез јер су суграђани ту идеју у потпуности подржали.

– Да бисмо нашим корисницима максимално изашли у сусрет, омогућили смо им куповину тих картица електронским путем, а линк је доступан на нашем сајту – поручио је Лугоња. – Стога више нема долазака у просторије фирме или благајну предузећа, те смо с те стране барем грађанима уштедели на времену. 

По његовим речима, с обзиром на то да су пре шест година као предузеће кренули из милионског минуса, трудили су се да, упркос борби са сопственим проблемима, раде оно што људи од њих и очекују.

– Сада, када је предузеће финансијски стабилно, практично можемо више да радимо на проширењу паркиралишних капацитета, реконструисању постојећих, да бисмо комфор паркирања подигли на виши ниво. Недавно смо завршили јавну набавку која је у вези с изградњом паркиралишта у Радничкој улици и очекујемо да ћемо у року од десет дана завршити комплетну процедуру и започети изградњу онога због чега смо дуго година били предмет оправданих критика грађана – казао је директор. – Вредност инвестиције је око 35 милиона динара. Новац је обезбеђен из капиталних субвенција Града и тим пројектом биће урађено око 100 паркинг-места. Рок за завршетак је 90 дана.

Упоредо са завршетком радова у Фрушкогорској улици, како каже наш саговорник, реконструише се и паркиралиште код главног улаза на Штранд. Оно је заиста руинирано и сређиваће се у две фазе.

– У првој фази смо кренули да радимо ивичњаке и асфалтирамо саобраћајнице, а у другој ћемо урадити комплетна паркинг-места – каже Лугоња. – Ове године, осим реконструкције паркиралишта у Тургењевљевој улици, затим у Веселина Маслеше и Стражиловској, направили смо и потпуно нови паркинг код Историсјког архива Града, капацитета 60 паркинг-места.

Осим стандардних послова које обавља „Паркинг-сервис”, директор каже да обезбеђују и бројне културне манифестације у Новом Саду, али су и готово сви капацитети којима располаже предузеће максимално искоришћени у одбрани града од снежних падавина и других временских непогода током зиме.

– Имамо шест „паук” возила, пет малих, која су прилагодљива и корисна за пролазак кроз мале улице, као и један велики, али мислим да би фирми био потребан још један такав, да бисмо покрили одређене капацитете које Град захтева – поручио је наш саговорник. – Осим бриге о одржавању комуналног реда, односно санирања и санкционисања бахатих возача, што радимо по налогу и у сарадњи са Саобраћајном полицијом и Саобраћајном и Комуналном инспекцијом, „паук” има и своју другу функцију, а то је његова ангажованост у Зимској служби, када се та возила демонтирају и стављају у функцију одбране града од снежних падавина. Посла за „паук” возила увек има, што је, с једне стране, последица мањка паркинг-места у граду, а с друге, бахатости појединих возача који користе сваку прилику да се паркирају практично уз сам локал, не марећи што је ту зелена површина, бициклистичка или пешачка стаза.

По Лугоњиним речима, сваке године изграде једну „НС бајк” станицу, а последња је урађена на углу Булевара краља Петра и Кисачке улице и то је 15. по реду. Следеће године је у плану нова, али се још увек тражи место изградње. Свака НС бајк” станица располаже са 14 бициклова, а укупан капацитет је око 120. Ове године су неке зановили, а узет је и контингент од 50 нових бицикала, који морају да се прилагоде на апликацију НС бајк” система, стога ће бити у употреби наредне сезоне.

– Покушавамо тај систем што више да унапредимо, стога је грађанима доступна и „НС бајк” апликација преко које у сваком тренутку могу видети која станица је најближа њиховој тренутној локацији, колико су остале удаљене и колико ту има слободних места, а колико је и бицикала за изнајмљивање преостало – поручио је директор, похваливши суграђане за коректан однос према изнајмљеним двоточкашима, али и систему уопште. – Оштећена су минимална, готово да их и нема, али свакако су те штете осигуране, тако да предузеће нема већих проблема.

Обавезно плаћање посебних карата за паркинг

По речима директора Лугоње, борба с наплатом посебних паркинг-карата, које возачи налазе испод брисача јер нису уплатили паркинг, трајала је доста година. Сада је њено постојање потпуно прилагођено свим уставним одредбама, нормама, законима и одлукама о јавним паркиралиштима, што је прошле године утврдио и Уставни суд, који је дао закључак да је она апсолутно релевантна и уставна и као таква је препознатљива у судском систему. По закону је „Паркинг сервис” дужан да неплаћене посебне паркинг-карте преда Комори извршитеља, а они у даљој процедури настављају процес наплате. Стога своје посебне паркинг-карте возачи треба да плате на време, да не би долазили у ситуацију да се путем извршитеља и суда казна наплаћује у износу много већем од планираног. Иначе је њена цена 900 динара.

Најбољи СМС софтвер систем

По речима директора, ЈКП „Паркинг сервис” јесте јавно комунално предузеће, али оно и као такво учествује у свим набавкама које су у вези с продајом и дистрибуцијом СМС софтвера. Конкуренција у том домену је веома оштра, с обзиром на то да учествују и бројне приватне фирме. Међутим, предузеће је задржало титулу лидера у дистрибуцији и продаји тог софтвера и под ингеренцијом Новосадског „Паркинг сервиса” је 26 градова.

И. Бакмаз

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести