Нови мост преко Дунава симбол новог доба у Новом Саду

Нови Сад добиће у наредним годинама четврти мост преко Дунава, а према студији Смарт плана који су урадили стручњаци Департмана за саобраћај Факултета техничких наука у Новом Саду, нови мост требало би да буде укупне дужине 2,4 километра.
buduciMost_RHA_1
Фото: Дневник (Р. Хаџић)

Повезаће продужетак Булевара Европе преко Дунава са обилазницом у Сремској Каменици, а по изгледу ће личити на најближи низводни мост - Мост слободе. Макета новог моста представљена је на Рибарском острву, недалеко од места где је планирано да тај нови мост повеже бачку и сремску обалу града.

Градоначелник Новог Сада Милош Вучевић открио је макету будућег моста и рекао да нови мост није само плод маште и жеља, него нешто што се стварно дешава.

– Ово је стварни план за будућност Новог Сада. Ми дишемо и верујемо за овакве планове. Ми се боримо за овакав Нови Сад – казао је Вучевић.

Фото: Дневник (Р. Хаџић)

Он је додао да мостови нису само грађевински објекти, нити саобраћајна инфраструктура, већ имају снажну симболику, велико социолошко и културолошко значење, а посебно у Новом Саду.

– Када кажете Нови Сад мислите и на Дунав, када кажете Дунав сетите се мостова, а онда дођете до закључка да Нови Сад нема баш добру традицију око судбине мостова. И сада је дошло време да то мењамо – казао је Вучевић, подсећајући на судбину сва три моста преко Дунава која су срушена 1999. године током бомбардовања, а последњи Жежељев је коначно обновљен пре две године.

Вучевић је нагласио да се изградњом новог Жежељевог моста Нови Сад вратио на ситуацију из 1999. односно на 1981. када је изграђен трећи мост преко Дунава.

– Нови Сад је заиста заслужио да се не плаши новог моста, да се не плаши да се удружи и бори и ради да добијемо нови мост. Да склонимо све те запреке које ће нам бити на путу и да, ако будемо посвећени и марљиво радили у наредним годинама, овај мост је известан – оценио је он.

Фото: Дневник (Р. Хаџић)


Зрело је за нови мост

Проф. др Вук Богдановић, са департмана за саобраћај ФТН-а рекао је да је приликом пуштања у саобраћај последњег моста преко Дунава, Моста слободе, 1981 године Нови Сад има 270.000 становника и 56.000 аутомобила.

– Прошле године, према статистичким подацима Нови Сад је имао преко 350.000 становника и 120.000 регистрованих возила. То би био одговор свим онима који су сумњају у потребу за изградњу овог моста – казао је Богдановић.

Он је нагласио да ће нови мост имати најквалитетније опремљену бициклистичку инфраструктуру на читавом току Дунава кроз нашу земљу, чиме ће се решити сви проблеми везани за бициклистички саобраћај између леве и десне обале Дунава.


Колико је извеснији, каже градоначелник, показује и одлука Владе Србије од 21. маја да је западна обилазница око Новог Сада са новим мостом про­глашена пројектом од националног значаја. Тиме је мост са свом пратећом инфраструктуром доспео у исти рангу као ауто-пут “Милош Велики” или Моравски коридор или Фрушкогорски коридор.

– То значи да пројекат има посебну хитност код решавања имовинско-правних питања, експропријација, могућност посебног уговарања финансирања, уговарања и пројектовања истовремено, много краће рокове и једноставније процедуре– казао је Вучевић.

Он је рекао да о величини овог пројекта говори и чињеница да је потребно око 11 милиона евра за имовинско правне односе и то без имовине Покрајине и Републике која се исто налази на том делу.

Фото: Дневник (Р. Хаџић)
Фото: Дневник (Р. Хаџић)

– Затим нас чека пројекат и изградња. Наша је процена, на основу мишљења струке, да ће за пројекат требати око 15 милијарди динара – казао је новосадски градоначелник.

Рекао је да је разговарао са представницима неколико светских компанија које су заинтересоване да учествују у реализацији овог пројекта.

Вучевић је рекао да је преко Управе за инвестиције и грађевинско земљиште завршен генерални пројекат, који се даље разрађује, а до краја године очекује да буде израђен и усвојен План генералне регулације тог дела, а 2021. да се распише тендер за израду идејног пројекта и након тога се иде на јединствени тендер за израду пројектно-техничке документацију и извођење радова.

– А за то нам је потребна подршка грађана да разумеју зашто ово радимо. Овај мост неће пасти с неба. Овај мост су уцртали урбанисти, људи од струке и овај мост је Генерални урбанистички план показао као приоритет у решавању саобраћаја, а везано за будуће мостове у Новом Саду и ми смо се спрам тога тога водили– казао је градоначелник Новог Сада.

Он је нагласио да нови мост има велики економски значај и потенцијал, те у смислу заштите животне средине и снажну симболику Новог Сада који је економски ојачао и континуирано се развија.

- Ово ће, суштински бићи најзападнији мост који ће да спаја две обале наше државе Бачку и Срем. И има страшан потенцијал. Потребна нам је струка, Факултет, потребни су нам људи који су се доказали на великим пројектима, а живе и раде у Новом Саду. Потребни су нам сви најбољи људи да се укључе. Овде има посла и места за све људе који ће, верујем, успешно радити на овом пројекту – закључио је Милош Вучевић.

А. Савановић

Фото: Дневник (Р. Хаџић)

EUR/RSD 117.1484
Најновије вести