По речима директора пројекта брзе пруге на деоници од Старе Пазове до Новог Сада Златибора Куруцића, надлежно министарство је, након што је завршена поменута девијација, одобрило њену употребу, али је у договору с надлежнима у карловачкој општини одлучено да се у тај посао крене пошто прође грожђебал.
– На потходнику су приведени крају сви радови чији завршетак није зависио од преусмеравања саобраћаја због копања потходника испод пута – каже Куруцић. – Рачунамо да ће ти радови трајати око два месеца, а то значи да ће толико и режим саобраћаја на том делу државног пута бити измењен.
На деоници будуће брзе пруге у Карловцима, за коју је задужена руска компанија „РЖД интернешенел“, одмиче градња више пропуста, перонског потходника, као и надвожњака, а ускоро ће бити интензивирани радови на такозваном доњем строју колосека, односно његовој траси. Како каже Златибор Куруцић, терен је очишћен и започето је насипање трасе којом ће се простирати двоколосечна пруга, између станице Карловачки Виногради и Сремски Карловци. Ради заштите док градња пруге буде трајала, подигнут је привремени насип уз обалу Дунава. Насип којим ће се одвијати железнички саобраћај имаће и одбрамбену улогу.
– Близу 90 одсто радова на стубовима надвожњака је завршено – напомиње Куруцић, и додаје да се припремају скеле за изливање распонских конструкција. – Очекујемо да ће прва распонска конструкција бити бетонирана 20. септембра, и то између 5. и 6. стуба, куда ће пролазити пруга, а цео надвожњак готов на пролеће.
Рок за завршетак брзе пруге између Старе Пазове и Новог Сада по уговору је крај 2021. године.
Зорица Милосављевић