ПОСЕБНЕ МЕРЕ КОД ЗУБАРА Дезинфекциона фаза пре поправке зуба

Служба стоматолошке здравствене заштите Дома здравља „Нови Сад” после укидања ванредног стања постепено се враћа у нормалан процес рада, строго водећи рачуна о свим мерама које су још увек на снази због епидемије обољења COVID-19.
zubarska oprema 5313-A_Erski
Фото: Dnevnik, ilustracija

Како је за „Дневник” рекла начелница те службе др Санда Кончар, пацијенти који су имали заказане термине преко ИЗИС система се позивају телефоном, те се поново заказују, при чему се води рачуна о томе да број оних који ће се јавити свом стоматологу буде прилагођен тренутној ситуацији, у смислу нестварања гужви у самом објекту Дома здравља, као и у чекаоницама.

– Приликом позивања пацијента обави се и кратка епидемиолошка анкета у вези с његовим здравственим стањем, затим се пита да ли жели да буде поново заказан јер има доста оних који би да одложе долазак пошто сматрају да је боље још мало сачекати – казала је др Санда Кончар. – Пацијентима који се одазову радимо прегледе и интервенцију која је по процени стоматолога код тог пацијента најургентнија. Позивају се и они који су имали започете протетске радове, а то су углавном грађани старији од 65 година.

Како каже, стоматолошки тимови су у обавези да носе личну заштитну опрему, а пацијенти су у обавези приликом уласка у ординацију да прво оперу руке, затим се прскају дезинфекционим средством. Када седну у столицу, обавезна је дезинфекција уста тропостотним хидрогеном. Тек након тога се започиње одређена интервенција.

Осим заказаних пацијената, примају се и они који су дошли због неког ургентног стања, попут трауме, отока, бола

– Осим заказаних пацијената, примају се и они који су дошли због неког ургентног стања, попут трауме, отока, бола и слично – прича докторка. – За сада се не стварају гужве јер приликом заказивања пацијената не попуњавамо све термине да би било довољно времена да се после сваког пацијента радно место дезинфикује и припреми за следећег.

По њеним речима, о мерама превенције се строго води рачуна и приликом уласка у све веће објекте Дома здравља, где дежурно особље на улазу усмерава пацијенте и брине о дезинфекцији.

Што се тиче приватне праксе, ситуација је врло слична као и у државној установи. Наиме, како нам је објаснила стоматолошка сестра Љиљана Михић из Стоматолошке ординације „Дентио”, током ванредног стања њихова врата су била затворена за пацијенте, али како је оно укинуто, вратили су се редовном раду те примају све оне којима је неопходна нека врста стоматолошке услуге. Приликом заказивања се стриктно води рачуна о броју пацијената који могу боравити на једном месту.

– Много пацијената нас зове да закаже термин, међутим, не можемо ођедном да их примимо толико колико има

позива, већ пацијенте распоређујемо тако да се не сусрећу у чекаоници и да имамо довољно времена да се иза сваког обави потребна дезинфекција столица и простора – прича Љиљана Михић. – Када дођу код зубара, прво морају да оперу руке, затим имају дезинфекционо средство у чекаоници које користе. Имају и две баријере које морају да прођу, једна је од лепљиве траке која се ставља за хируршку салу, након чега пролазе кроз кадицу, у којој је сунђер натопљен хипохлоридом.

Како каже, када седну на столицу, промућкају уста једнопостотним хидрогеном и тек онда стоматолог може да приступи класичном раду.

И. Бакмаз

 

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести