ПОТРОШАЧКО ЋОШЕ Цене сервиса расту из године у годину

Пролеће је годишње доба које са собом доноси лепше време, а самим тим и већу жељу за рекреацијом у природи.
d
Фото: Дневник/В. Фифа

Узимајући у обзир епидемиолошку ситуацију и одређене рестрикције, жеља да се сунчано време искористи на најбољи начин израженија је него иначе. Такво време Новосађани знају да искористе за вожњу бицикла, која је постала део идентитета Новог Сада. Такво схватање додатно је поткрепљено предвиђеним субвенцијама Града Новог Сада за куповину бицикала у износу од десет хиљада динара. Грађани, али и запослени у бициклистичким радњама поздрављају такву одлуку, уз сугестију да би процес пријаве требало да буде једноставнији.

Упркос томе што је пандемија коронавируса смањила могућности боравка на отвореном, почетак здравствене кризе погодовао је продавцима бицикала на светском нивоу. Тренд о великој тражњи прошле године прелио се и на Србију, што је један од разлога нешто мање продаје бицикала ове године.

– Сада продаја није ни 50 одсто каква је била прошле године, када је почела корона. Прошле године чекало нас је 20 бицикала дневно за сервис, сада није таква ситуација. Сви чекају шта ће бити са субвенцијама града, не желе да се залећу. Мислимо да су се људи прошле године истрошили – кажу из Фанатик Бајк сервиса. Најтраженији је модел градског бицикла Каприоло Дијано, чија цена износи од 23 до 27 хиљада динара. Најјефтинији су дечји и они се могу наћи по цени од девет хиљада, док најскупљи бицикли коштају 70 хиљада динара. Најчешћи захтеви односе се на мењање гума, штеловање кочница и мењача.

Како наводе радници, пролеће је период када људи дотерују бицикл на годишњи сервис. Према писању Дневника из 2019. године, цене генералних сервиса, које обухватају подмазивање свих лежајева на бициклу, детаљно штеловање кочница и мењача и центрирање точкова, износиле су максимално 3.000 динара. Годину дана касније, максимална цена износила је 4.000 динара. Данас, цена генералних сервиса иде и до 4.700 динара, али постоје и малобројни примери где се цена креће између две и три и по хиљаде динара.

Фото: Дневник/В. Фифа

Цена малих сервиса, који подразумева подешавање новог или половног бицикла и штеловање кочница и мењача, уз проверу шрафова и притиска на гумама, износи најмање 1.000, а највише 1.900 динара. Замена гуме Новосађане ће коштати 350 динара, док штеловање мењача и кочнице стаје 500 динара. Замена предњег точка кошта 500, а замена задњег 800 динара. Међутим, нису се само цене сервиса повећале, већ и цене производа. – Сервис је морао да поскупи. Нико није хтео да га ради, јер је неисплативо. Мајстори се обучавају, али боље да деле новине него да раде у сервису. Мислим да је поражавајуће то што не може да се живи од рада у сервису. Цене бицикала су порасле и то је изазвано коронавирусом и транспортом, који је порастао. Контејнер је био 2.000 долара, сад је 8.000 долара – каже Золтан Тарјан, запослени у Цикломанији. Тарјан додаје да је велики проблем зимска сезона, када готово и да нема посла. Цикломанија зато нуди хотел за бицикл, или зимовник, где људи доносе бицикле због тога што немају простора да их држе код куће и зими. Такве услуге плаћају се по дану, а оне подразумевају и чишћење и подмазивање бицикала.

В. М. Петровић

Фото: Dnevnik.rs

EUR/RSD 117.1415
Најновије вести