Потрошачко ћоше: Четвороточкаш ојади кућни буџет за око хиљаду евра

НОВИ САД: Одлазак на породична путовања, код дечјег лекара или превоз старијих особа лакши је уколико се иде колима, те се Новосађани слажу да је, иако некада тешко пронађу паркинг, исплативије на посао ићи аутомобилом, нарочито уколико је радно место далеко од куће или нема честог градског превоза до тамо.
a
Фото: Dnevnik.rs

На годишњем нивоу, кола возаче коштају око 1.000 евра – укључујући гориво, регистрацију, сервисе и текуће одржавање.  Мали сервис се ради на пређених 10.000 километара, те увек има оне који закасне и дођу на пређених 15.000 километара, али је већи број оних који долазе на време, објаснила је супруга власника аутосервиса “Дуки” Владислава Бабић.

По њеним речима, возачи најчешће код њих долазе како би урадили сервис кочница и управљачког сисема, а има и доста прегледа возила који се највише раде када се планира неко дуже путовање.

У аутосервису “Дуки”, мали сервис кошта од 4.500 динара за старија возила, док су сервиси новијих нешто скупљи. Велики сервиси раде се у просеку на сваке четири године, што зависи од пређене километраже, те има оних који 70.000 километара пређу много брже.

Фото: Dnevnik.rs

Наше искуство показало је да су људи који возе старије аутомобиле, на којима је и механика једноставнија, склонији да мање кварове отклањају сами, казала је Владислава Бабић. 

Доста њих, како додаје, који поправљају новије моделе код куће, на крају заврше на сервису јер се увек покаже нека грешка, те је у таквим случајевима боље доћи код мајстора. 

Велики годишњи издатак је и регистација возила, па се она често планира и месецима унапред. Цена саме регистрације зависи од разних параметара – запремине, снаге и годишта аутомобила, као и од премијског степена, а уколико је возач свестан одређеног квара, у обавези је да га поправи до саме регистрације, јер она није могућа уколико је возило технички неисправно. 

Већина возача долази чак и раније да региструје свој ауто, а увек има и мали број њих који закасне, казала је запослена у Агенцији за аутомобилске ознаке “Ауто Рад”.

Како додаје, они смс порукама подсећају људе када је време за регистрацију кола, па на тај начин њихови клијенти увек имају времена да се припреме и евентуално отклоне неке кварове на возилу ако их има. 

Неки од Новосађана се одлучују да аутомобил оперу сами, док они који немају простора или времена за то, ујутру или на крају радног времена, возило оперу у самоуслужним перионицама, а има оних који их остављају у аутоперионици. Унутрашње и спољашње прање путничког возила у аутоперионици “МИА мб+” кошта 600 динара.

Око 90 одсто наших муштерија су лица која већ добро познајемо и које годинама долазе код нас, рекла је Даница Копривица из Аутоперионице “МИА мб+”.

Како, додаје, имају доста посла, нису стекли утисак да се људи више одлучују да аутомобил перу сами, било код куће или куповином жетона.

Чим се време пролепша и дође викенд, испред самоуслужних перионица широм града могу се приметити редови за прање и усисавање кола. Жетони за прање и усисавање већином коштају 100 динара и трају нешто више од пет минута.

Скидање и намештање точка, као и монтажа и демонтажа гума кошта од 200 до 1.800 динара, док је за балансирање точкова потребно издвојити од 500 до 1.000 динара. У случају да се комплет гума мења сезонски, могуће је пронаћи попусте у аутомеханичарским радионицама. Промена гума или точкова сезонски стаје од 2.500 до 5.000 динара.


Колико вас аутомобил кошта годишње?

Стефан Његован, адвокат:

Пре две недеље сам радио мали сервис који је коштао око 70 евра. Мале поправке радим сам, а за веће идем код свог мајстора.

Фото: Dnevnik.rs

Имам зимске гуме које могу да се возе и лети, па немам много издатака на куповину сетова и мењање. Годишње на аутомобил утрошим око 500 евра, без горива.

Жељко Добријевић, магационер:

У финансијском смислу мислим да је боље користити градски превоз, међутим по лошем времену и са малом децом или старијим особама, практичније је имати кола.

Фото: Dnevnik.rs

Ако не рачунам гориво,  аутомобил ме током године кошта од 500 до 800 евра, плус мењање сета гума на сваке три године, који коштају око 200 евра.

Милан Ћургуз, возач:

Мали сервис радим једном годишње обавезно, кошта око 6.000 за мој аутомобил.

Фото: Dnevnik

Месечно на гориво трошим око 4.000 динара, имам универзалне гуме па не плаћам складиштење сетова гума. Мислим да се више исплати превоз аутомобилом, једноставније је него путовати аутобусом и таксијем.

Дражен Алавања, помоћни радник:

Пре пар дана нам је мајстор очистио дизне, што је коштало око 6.000 динара. Око 6.000 динара трошим на гориво месечно, а на годишњем ниво на кола трошим око 100.000 динара, на регистрацију, мали сервис и одржавање.

Фото: Dnevnik

Кола су веома згодна када имате породицу, те се исплати сваки динар који утрошим на њих.


Контролни прегледи возила, који се углавном раде уколико се сумња на квар или се планира путовање, коштају од 1.000 до 3.500 динара, у зависности од аутомобила. Крпљења унутрашњих гума коштају од 180 до 400 динара. Сервис дизни бензинских аутомобила кошта од 3.250 до 7.000 динара, док је за сервис ауто-клима, који подразумева дезинфекцију, вентилацију, уклањање непријатних мириса, проверу и допуну фреона и уља, потребно издвојити и до 4.000 динара. Честе су и контроле кочница и амортизера, које коштају од 750 до 1.300 динара.

Штеловање и полирање фарова, по фару износи од 800 до 1.500 динара. Замена антифриза кошта од 1.900 до 2.800 динара, док је за замену уља потребно издвојити од 1.500 до 2.000 динара.

Заваривање и исправљање фелни кошта најмање 1.000 динара, а цена зависи од количине посла који сервис има. Иако бројни Новосађани бирају да сами замене сијалице и акумулаторе, за тај посао у аутосервису потребно је издвојити од 360 до 3.600 динара.

Д. Андулајевић

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести