ПОТРОШАЧКО ЋОШЕ – СЕЗОНСКА СНИЖЕЊА Повољне цене или маркетиншки трик

Колекције јесен/зима ускоро неће више красити новосадске излоге који су месецима привлачили купце, прво често недостижним ценама, а касније и оним приступачним.
Sezonska sniženja: povoljne cene ili marketinški trik foto: K. Ivković Ivandekić
Фото: Сезонска снижења: повољне цене или маркетиншки трик фото: К. Ивковић Ивандекић

У разговору са грађанима Новог Сада приметно је различито мишљење када је у питању ова тема, али већина сматра да су снижења углавном реална цена која би требало да је понуђена од самог почетка. На млађе генерације, бренд, као и сама реклама, и те како утиче, док старије занима само квалитет и цена, због чега често можемо чути како су искористили поменуто снижење за куповину производа који ће им требати тек следеће године када ће исти артикли коштати три до четири пута више.

Како сазнајемо, снижења појединих артикала се у граду крећу и до 60% па се тако зимске чизме различитих боја и модела могу наћи по цени од 1.500 до 2.000 динара, док су пре само коју недељу коштале 2.000 више. Цена сваког артикла највише зависи од бренда и саме продавнице, па су тако и у продавницама скупље робе присутни попусти. Дечија и женска обућа је снижена углавном до 50%, док је у појединим радњама присутно снижење од 30% и на женске торбице.

За снижене џемпере у радњама које се налазе по граду потребно је извојити око 1.000 динара, док кошуље и хаљине коштају од 1.500 до 2.000 динара

Што се тиче спортске одеће и обуће, снижења на поједине артикле су такође велика, а у одређеним радњама купце очекује изненађење на каси у виду додатног попуста. Важно је нагласити да се у свакој радњи налази само одређени мањи простор на коме је представљена снижена роба, док је остатак радњи попуњен новом, знатно скупљом колекцијом. Међу сниженом робом углавном се налазе yемпери, кошуље, зимске јакне, шалови, хаљине као и дуксеви. За снижене yемпере у радњама које се налазе по граду потребно је извојити око 1.000 динара, док кошуље и хаљине коштају од 1.500 до 2.000 динара.

Што се тиче снижења у тржним центрима, разлика је приметна јер иду и до 70%, а односе се углавном на зимске јакне, дуксеве, панталоне и yемпере. За зимске јакне је потребно издвојити од 2.000 до 4.000 динара, што је троструко мање од почетног износа артикла. У тржном центру yемпери коштају од 600 до 1.000 динара, док је за снижене панталоне различитих врста, као и за фармерице потребно издвојити око 1.000 динара. Проблем код поменутих снижења јесте тај што се углавном ради о преосталим артиклима због чега често потребне величине, као и моделе или боје, понекад није могуће пронаћи. Велики број огромних, жутих и црвених знакова снижења дају до знања купцима да се ради о последњим данима великих попуста, пре него што завлада нова колекција коју ће, вероватно, за неколико месеци дочекати слична судбина.

К. Ивковић Ивандекић

АНКЕТА:  ДА ЛИ ПРАТИТЕ СЕЗОНСКА СНИЖЕЊА У ГРАДУ?

Thumbnail

Марија Митровић, студенткиња:

- Пратим и океј су ми садашњи попусти, испада као нека реална цена. Купујем оно што ми у том тренутку највише треба, не купујем беспотребне ствари. Такође, ретко кад купујем нешто што ће ми требати тек следеће зиме, али уколико је баш јефтино, онда купим, као на пример капут који могу да носим сад, а после може да стоји до следеће године. По булеварима углавном буду нижу цене него у центру, али то је и уобичајено.

Thumbnail

Далибор Фрелих, авио кетеринг:

- Не пратим много, али нисам задовољан овим што сам видео јер снижења нису реална. Ја сам из Франкфурта где је све много јефтиније. Малопре сам хтео да купим шал у једној радњи и шал кошта 1. 700 динара, а крај сезоне је. Када купујем - углавном купујем по тржним центрима, јер је већа понуда, као и снижења. Тренутно купујем кратке мајице, али то сад баш и није исплативо, сад се исплати куповати мајице дугих рукава и yемпере.

Thumbnail

Зорана Лужанин, професорица:

- Не пратим пуно, али мислим да кад је роба на снижењу да је тек онда реална цена производа. Снижења доводе до праве цене, а многи узимају већи профит на самој реклами. Ја спадам у релативно старију генерацију која не прати толико те рекламе, као ни шта је тренд, а шта не, ми смо мање подложни томе него млађе генерације. Мања је гужва сад него на почетку, а прошле године сам током оваквих снижења купила нешто и за ову годину.

Thumbnail

Душан Трнинић, адвокат:

- Видим по излозима да има снижења, али не обраћам нешто много пажње на то, јер купујем углавном онда када ми нешто затреба и оно што ми је неопходно. Сматрам да су снижења маркетиншки трик и да неки подигну цене пре него што направе снижење које привлачи већину. Можда то није истина. Ја углавном купујем у радњама које се налазе у центру, не волим велике тржне центре, из више разлога.

К. К. И.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести