Тридесет градова у Србији користи софтвер новосадског Паркинг сервиса

У пословању ЈКП „Паркинг-сервис”, Служба информационих технологија игра можда најважнију улогу јер стручно, темељно и квалитетно креира и брине о информатичким решењима која предузеће користи да би олакшало коришћење услуга својим корисницима, али и рад саме фирме.
1

По речима руководиоца ИТ службе Ане Вуловић, од оснивања 2005. године, „Паркинг-сервис” је ширио свој асортиман интернет услуга, а на самом почетку је лансирао СМС наплатни систем паркинг-услуга у граду.

– Паркирање телефоном је сада потпуно нормална ствар, али 2006. године, када је уведена та услуга, била је сензација и велика новина – каже Ана Вуловић. – Имамо један софтвер који се користи у Новом Саду, али и у још 29 градова у Србији. Сваки град има своје неке жеље, нешто би да убаце или избаце, и сви се разликују на неки начин, а ми то све коригујемо кроз наше системе. Јединствени софтвер се састоји од базе података, дела за контролоре, дела за рекламације, претплатне карте, ППК-а... То су главни модули, којих има десетак, и у оквиру њих је „упаковано“ још по неколико програма. Контролори на улици помоћу ПДА уређаја с апликацијом проверавају наплату, повезујући се с нашом главном базом.

Како каже, остали сектори имају велику помоћ и подршку од ИТ одељења. Из база ИТ служба шаљу се разноразни извештаји ка одељењима којима су неопходни за обављање послова.

– Притисак странака је највећи на Службу за односе с корисницима и они су до сада звали телефоном или долазили лично на адресу, те су се стварале велике гужве – казала је наша саговорница. – Ту је била потребна помоћ, стога смо омогућили и комуникацију путем имејла или преко контакт-форме на нашем сајту. Од прошле године увели смо могућност корисницима да купују станарске карте онлајн. Некада су морали да долазе по налепнице и на потписивање уговора, али сада то више није потребно. Странке такође без доласка или позива могу на нашем сајту проверити да ли је „паук” однео њихово возило. Све што корисник треба да уради је да укуца број таблице у место предвиђено за то и добије једноставан одговор, те могу да одахну што је код нас у депоу, а не да размишљају да ли је украден. Трудимо се да нађемо једноставно и најбрже решење, како за наше грађане, тако и за наше колеге у служби која комуницира с њима.


Аутоматизован „НС бајк систем”

У оквиру пословних домена ИТ службе „Паркинг-сервиса”, омогућена је услуга „НС бајк систем”, који је аутоматизован и уведен у информациони свет технологије. Захваљујући апликацији за мобилни телефон, која се може скинути из „Гугл” продавнице, корисници могу у сваком тренутку да провере доступност места на свим појединачним станицама, као и број бицикала који је тренутно доступан. Циљ покретања „НС бајка” је био мотивација људи да користе бицикл у свакодневном животу и изаберу здравији начин превоза, који је и еколошки прихватљивији. Евидентно је да су Новосађани схватили поруку, те данас много више људи вози двоточкаше на улицама.


По њеним речима, такође ће поново бити покренута и „Старт-стоп” апликација, која је морала бити мало коригована и доведена у склад с политиком пословања те фирме. Она функционише тако што корисник приликом паркирања помоћу уређаја притисне „старт”, а „стоп” када се испаркира, те се обрачунавају сати паркирања на месечном нивоу и шаљу се фактуром на наплату. Неки више воле тако да плаћају паркирање у граду.

И. Бакмаз

Пројекат „Нови Сад – ИТ центар, од образовања до запослења” суфинансирао је Град Нови Сад, а ставови изнети у подржаном пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио новац.

EUR/RSD 117.1643
Најновије вести