Учење нота на забавнији начин у Радионици „Ел систем Србија“

Шпански професор музике и солфеђиста Педро Реиг је у Културном центру одржао несвакидашње музичке радионице, у оквиру којих се ноте и ритмичке фигуре упознају на сасвим нов и забаван начин.
1
Фото: Dnevnik.rs

Реч је о иновативној методологији брзог музичког описмењавања кроз игру, коју развија школа „Ад Либитум” из Шпаније, а намењене су деци, али и професорима, који кроз разговор с Реигом имају прилику да сазнају више о тој иновацији на пољу музичког образовања.

Радионицу је реализовала организација „Мјузик Арт Проџект” у оквиру програма „Ел систем Србија”, који је УНЕСКО прогласио за најуспешнији социјално-инклузивни пројекат у свету, а који деци из социјално угрожених група пружа једнаку могућност музичког образовања. Током 43 године постојања, „Ел систем Србија” обучио је готово четири милиона деце у више од 60 држава. Организација „Мусиц Арт Пројецт” радионицу је организовала у сарадњи с Културним центром Новог Сада и Центром за социјални рад града Новог Сада.

– Радим са децом и користим нове методе музичког образовања – објаснио је Педро Реиг. – Настојим да кроз игру науче да „чују” звук, заправо, да образују слух, а на тај начин их припремам да боље „читају” и „пишу” музику. Поента је да часови буду забавни, користимо такозвану пластичну флауту, звецкалице за упаривање звука, удараљке и звончиће, од којих сваки свира по једну ноту у музичкој лествици.

Фото: Dnevnik.rs

Тај метод се примењује у око 100 школа у Шпанији, а идеја је потекла од Реига и још двојице колега, чији је он ученик био. С обзиром на успостављену сарадњу, постоји жеља да се метод уведе и у школе у Србији. У то би се, такође, укључила деца из социјално угрожених група.

– Деца обично напуштају музичке школе јер их часови солфеђа фрустрирају – додао је Реиг. – Овом методом доприносимо томе да их музичко образовање не оптерећује и подстичемо их да у томе остану јер воле да свирају. На часовима примећујем да деца уживају, без обзира на то колико су талентована. Они с више склоности могу напредовати и постати професионалци, а они с мање талента могу постепено научити и да се баве музиком из љубави. Поента је да се не одустаје, а они се кроз музику социјализују, постају друштвенији, развијају самопоуздање... Кроз музику можеш да постанеш боља особа.

Шпански професор музике и солфеђиста Педро Реиг је децу, кроз игру, упознао са новом методом брзог музичког описмењавања

Музичкој радионици Педра Реига присуствовали су ученици Музичке школе „Исидор Бајић” с професорима солфеђа, као и деца с којом ради Центар за социјални рад. Деца су одушевљено учествовала у радионици, а наставници су показали интресовање за нове и креативне приступе подучавању.

– Радионица је била баш забавна, с много игара – казала је деветогодишња Елена, ученица другог разреда Музичке школе „Исидор Бајић”. – Употребљавали смо звончиће и звечке, вртели смо и пластично црево које је произвело звук, а поготово ми се свидело то што смо звончићима стварали композиције. Иначе свирам хармонику, а за то сам се сама определила јер се у мојој породици хармоника свира више од 50 година. Зато сам одлучила да кренем у Музичку школу, која ми пружа прилику да сазнам нешто занимљиво. Рецимо, да не идем у ту школу, не бих сад била овде и видела тако лепу радионицу. 

Текст и фото: Б. Павковић

Пројекат "Развој културног и уметничког стваралаштва" реализовао је "Маркет ИТ Маркетинг анд ПР", а суфинансиран је од стране Града Новог Сада.Ставови изнети у подржаном пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.

EUR/RSD 117.1627
Најновије вести