Возачи ГСП-а штрајковали сат времена, траже веће плате

Део возача ЈГСП „Нови Сад“ обуставили су рад данас од 13 до 14 часова, незадовољни, како кажу малим платама и ситуацијом у предузећу.
gsp strajk.
Фото: Dnevnik.rs

Због штрајка, бројни грађани су се затекли на аутобуским стајалиштима чекајући аутобусе који нису дошли. Неки од њих су незадовољни, док други кажу да имају разумевања за захтеве возача.

Највећа  гужва направила се на окретници у Шафариковој улици где је било паркирано 15-так аутобуса. Ту су се купили и возачи у штрајку.

Један од њих изјавио је да је у током штрајка испоштован законски минимум рада. На појединим возилима, било је окачено обавештење о штрајку.

Фото: Dnevnik.rs

Поводом штрајка упозорења возача ЈГСП „Нови Сад“  огласило се и ово градско предузеће.

Како кажу, преговори са штрајкачким одбором синдиката „Независност“ су обављени и поред уложених напора од стране послодавца, до обуставе штрајка на жалост није дошло.

„Представници синдиката су дошли на састанак како би испунили законску форму, и нису били спремни да направе било какав компромис. Синдикат „Независност“ је поднео два захтева: Први захтев је захтев за повећање плате који нисмо у могућности да испунимо обзиром да је на снази закон којим су зараде ограничене и умањене“, кажу у ГСП-у.

Напомињу да ЈГСП „Нови Сад“ има највеће просечне плате возача у Републици Србији и да се оне редовно исплаћују.

„Поред тога им је данас, као и више пута до сада, речено да ће им у јуну месецу бити исплаћена солидарна помоћ, која када се претвори у проценте, износи 7-8% повећања зараде на годишњем нивоу. Разумемо да су возачи у овој фирми некада имали плату 700 евра, а да она данас износи мање од 500 евра, да су многи под кредитима, да је њихова цена рада на иностраном тржишту вишеструко већа, разумемо и да би сви они желели да возе нове аутобусе...“, веле у ГСП-у.

Додају да „због куповине социјалног мира великим платама у прошлости и неулагањима у ово предузеће ми сада враћамо дугове из прошлости и у складу са могућностима уз велику подршку града и градоначелника обнављамо возни парк“.

Други захтев возача је захтев за реорганизацију предузећа, а који, како оцењују у ГСП-у, нема никакве везе са синдикалним деловањем.

„Да не би дошло до сукоба међу возачима, одлучили смо да не шаљемо замене (возаче који желе да возе) и појачали смо рад диспечера и отправника, како би превоз после 14 часова наставио да се одвија по реду вожње“, веле у ГСП-у.

J. В. – С. П.

EUR/RSD 117.1474
Најновије вести